Je veřejným tajemstvím, že zkušení řidiči ve středním věku na silnicích způsobují naprosté minimum nehod. Pakliže by se provozu účastnili pouze oni, bylo by to celé mnohem bezpečnější. Realita je ale samozřejmě úplně jiná a statistiky výrazným způsobem kazí dvě další kategorie řidičů. Jednak jsou to nevyřádění mladíci, kteří nemají potřebné zkušenosti, a na druhé straně jsou to potom řidiči senioři, kterým už scházejí rychlé reakce a mnohdy také orientace.
Lidé už mají jasno
V případě první skupiny už se připravuje řešení, kterým by měly být řidičské průkazy takzvaně na zkoušku. Čerství řidiči zkrátka budou podléhat mnohem přísnějším kritériím, která budou muset splňovat, aby potom získali “papíry” napevno. Nikdo se nad tím přitom nepozastavuje a obecně je to kvitováno souhlasem. Nějak zvlášť se proti tomu nestaví ani ti, kterých se to ve skutečnosti týká.
To se však nedá říct o druhé skupině, tedy důchodcích, kteří velmi aktivně brojí proti tomu, aby se na ně vztahovala nová pravidla a podmínky. O nich se totiž na úrovni Evropské unie zcela vážně uvažuje. Jde o to, že je tu záměr nemít žádné závažné nehody na silnicích do roku 2050. Toho se však dá jen těžko dosáhnout ve chvíli, kdy budou vozidla řídit lidé po 80. roku věku.
V přípravě je proto směrnice o tom, že by se důchodci museli podrobovat výrazně přísnějším kontrolám a testům, jakmile by dosáhli určitého věku. Agentura Forsa na základě zadání od společnosti TÜV udělala na toto téma průzkum v Německu, odkud přišly velmi zajímavé výsledky, jak informoval deník HNA.
Je potřeba s tím něco dělat
Drtivá většina oslovených souhlasila s tím, aby se u lidí starších 75 let znovu otestovaly schopnosti řídit vozidlo. Šlo by v podstatě o opakování zkoušky v autoškole. Celých 80 % potom souhlasilo s tím, aby lidem, kteří tímto testem neprojdou, byl rovnou odebrán řidičský průkaz.
Čtěte také: To je rána. Každý majitel auta v Česku musí od 1. listopadu 2024 zaplatit peníze. Částka vás pošle do kolen
“Naprosto s tím souhlasím. Kdo pravidelně řídí, jistě dobře ví, jaké věci jsou schopni senioři za volantem někdy vyvádět. Neříkám, že řízení nezvládají všichni, ale u některých je to očividné i při sledování z jiného auta. Tam by se mělo zakročit,” myslí si pan Michal, který tráví jízdou několik hodin denně.
Foto: Shutterstock
Můžete lidi nechat v klidu žít , kdyby měli brát řidičák každému kdo blbé jezdí tak je tu půlka lidí bez řidičáku a to nejsou řidiči 65 + , nejsou jsou řidiči ve Škoda Octavia třetí generace a výše Audi a dodavkaři ty by měli přijít o papíry taky a to jsou řidiči kolem 30 let , takže zákazem řídit mladým , starým který nemají elektromobil a kteří mají auto starší 5 let , všem levákum a všem z Ústeckého kraje protože ty nejvíce bourají tyhle hony jsou na nic.
Další štvavý komentář. Důchodci se stávají lovnou zvěří. Hitler měl Židy, komunisti kulaky a reakcionáře. Tato vláda má důchodce a Babiše. Je to fialový hnus.
Důchodci statisticky nezpůsobují více nehod, právě naopak. Nejvíce nehod způsobují mladší řidiči. Hodně nehod způsobují hazardující řidiči střední generace. Překračování povolené rychlosti, nebezpečné předjíždění a jízda pod vlivem alkoholu a drog není zrovna doménou právě důchodců. Důchodci nehazarduji a jezdí podle předpisů. Nemají peníze na pokuty jako ti mladí. Promile nehod způsobených důchodci je zneužíváno k účelové propagandě.
Každý důchodce je pod trvalou lékařskou kontrolou. To u střední generace úplně schází. Mladí vlastní řidičák a střelné zbraně i když jsou případ pro psíchiatra. Jsou případy, že kvůli špatnému zdravotnímu stavu se nemohou zúčastňovat soudního jednání ale řídit můžou. Soudní znalci prohlásí, že člověk s těžkou srdeční vadou je schopen řídit, ale není schopen účasti na soudním jednání. Tady je to všechno postavené na hlavu. Na důchodce se vymýšlí různé ústrky a lumpove se nám smějí. S tou demokracií měl Kryl pravdu. Naše demokracie je nemocná. Hlavně, že Fiala a Pavel napadají ostatní státy. Je to fialový hnus.
Důchodci řidiči- zejména ti starší- jezdí autem pro svoji potřebu., na nákupy, k lékaři a pod.a to zejmena proto, ze je omezena přeprava hromadnými prostředky. Nikoli na zahraniční a vzdálené dovolené a místa. Nesnaží se jezdit rychle, většinou mají starší vozy a tak to ani nejde. Je zajímavé, že naše vláda prodlužuje věk odchodu do dúchodu, ale omezuje starším lidem všechny výhody vč. peněz a to nejen zdražováním všeho. Zároveň si myslím, že nové zkoušky pro starší řidiče přinesou opět výdělečnou činnost a samozřejmě další korupci. Dostali jsme se do doby rostoucí a podporované zlodéjny a neúcty a blbosti těch mladších blbečkú, kteří vlastně nic jiného neumí.
Dobrý den, je mi 77 let, projel jsem Evropu, 2 roky po amerických městech a dálnicích, jsme majitelem všech bodů, naprosto nechápu ten hon na čarodějnice. Neudělal jsem jediný dopravní přestupek, a přesto jsem nepřítelem tohoto státu, resp. této vlády. Tak tomu ostatně bylo vždy, když byla u moci. Charlie.
Ty magore pardon Mrkvička je mi 80÷ ajezdím od 14 let, neházej všechny do jednoho pytle, když jedu po dálnici 130, tak jako důchodce zdržují, abych nezdržoval tak musím jet 150-160. Naprosto souhlasím že někdo se nenaučí jezdit do smrti. Východiskem jsou důsledné lékařské kontroly u všech ,jsou řidiči kteří jezdí jako smyslu zbavení. A většinou to něj sou důchodci, pane Mrkvička přijďte dáme si souboj ve vědomostní kvízu nebo na kole . O mluvím se všem kterých jsem dotknout, jeto moje první vyjádření k tomuto problému. Erich44
Poslal bych zpátky všechny motorkáře a mladé řidiče co frajeří za volantem