Obchodní řetězce v České republice se ocitají pod stále větším tlakem veřejnosti, která se oprávněně ptá, proč jsou ceny potravin v tuzemsku tak mimořádně vysoké. Místy až tolik, že lidé musí jednotlivé položky vyndávat z nákupních košíků, aby se vůbec vlezli do svého rozpočtu, který na daný nákup mají.
Ceny jako v cizině
Přitom to evidentně jde dělat úplně jinak. Češi ve stále větší míře objevují nákupní alternativy vůči velkým řetězcům. Jednou z nich je relativně nový a nenápadný obchodní řetězec Tamda Foods, který v České republice provozuje dvě skutečně velké prodejny, kde nakoupíte opravdu všechno, a to navíc za fantastické slevy.
Ačkoliv je tento řetězec primárně určen pro cizince, kteří ho také provozují, rád přivítá i české zákazníky a poskytne jim veškeré výhody. A ti toho logicky stále častěji využívají. Říká se, že kdo zde jednou začne nakupovat, tak už nejezdí nikam jinam, protože to nedává smysl.
“Dříve jsem jezdila na nákupy do Polska, protože tady už jsem to nepoplatila, ale pak mi doporučili Tamdu, a tam jsou ceny srovnatelné, ne-li někdy podstatně nižší,” říká paní Miroslava. Podobné příběhy lze nalézt všude možně na sociálních sítích.
Rozdíly už jsou obrovské
Před pár dny například jeden ze zákazníků upozornil na velmi zajímavý cenový rozdíl. “Studentská pečeť v Penny Marketu stojí 94,90 Kč a vydávají to za akci. V Tamda Foods v Ústí nad Labem stejná čokoláda bez akce za 39,20 Kč,” uvedl jeden ze zákazníků, který nevěří vlastním očím, jak moc nás berou velké řetězce na hůl. A to ještě není všechno. V obchodě Tamda lze získat zákaznickou kartičku, pro kterou stačí mít jakékoliv IČO. S tou kartou potom Studentská pečeť vyjde dokonce na 34,90 Kč, tedy v podstatě na třetinu toho, co za ní chtějí v Penny.
V tomto případě jde o skutečně extrémní příklad, ovšem většina produktů je v obchodech Tamda oproti jiným supermarketům levnější o 30 až 50 %. Naprosto tristně potom pro velké obchodní řetězce vychází srovnání zboží v kategorii drogerie. Například tekuté mýdlo Fa stojí v Globusu 95,90 Kč, ovšem v Tamdě ho se zákaznickou kartou můžete mít za 34,90 Kč.
Čtěte také: Velké obchodní řetězce už omezují prodej klíčové potraviny. Čechům to nestačí, potřebují víc
Zjevně tedy není tak úplně problém v dodavatelích a výrobcích, jak se nám snaží obchodní řetězce tvrdit, když podstatně menší hráč na trhu si dokáže vyjednat takovéto podmínky. Nebo je pravda spíše taková, že tento obchod operuje se standardní marží a ty ostatní se snaží české zákazníky pouze dojit? Odpovězte si sami.
Foto: Shutterstock
Škoda že jich není více !