Nějakou dobu se zdálo, že karty na trhu obchodních řetězců v České republice jsou definitivně rozdány a že pro žádného nového hráče zde již není místo. Vždyť i velmi silné polské řetězce se tuzemského trhu obávají a nechtějí na něj vstupovat, přestože by si to zdejší zákazníci velmi přáli. Přesto se však najde místo pro ty, kdo to myslí vážně a chtějí poskytovat kvalitní služby.
Rozjíždějí to ve velkém
Obrovský nástup aktuálně zažívá obchodní řetězec Flop, který provozuje společnost Flosman. Ta má aktuálně 150 prodejen, přičemž velmi rychle expanduje a otevírá nové. Nedávno například přikoupila téměř čtyřicet prodejen řetězce Pramen, který prostřednictvím své mateřské společnosti Rosa Market skončil v insolvenci.
Důvodem obliby prodejen Flop a Flop Top je především důraz na zboží od českých a dokonce regionálních dodavatelů. “Zákazníci oceňují u Flosmanu výběr sortimentu, a to především v tradičním obslužném pultu. Když jsme do prodejen zavedli náš sortiment, tržby začaly pěkně růst, a to často o desítky procent,” uvedl šéf společnosti Petr Juliš pro Hospodářské noviny.
Zajímavé přitom je, jak tyto prodejny dokáží skvěle pracovat i s naprosto ryze lokálními potravinami. Jedna prodejna se nachází poblíž pekárny, která vyrábí legendární máslové trubičky. A Flosman je v této prodejně má v sortimentu, přičemž jen tento produkt mu za rok udělá obrat 600 tisíc korun. A takto to je i v dalších prodejnách, které odebírají zboží od místních producentů, což zákazníci velmi oceňují.
Nonstop nákupy
Další velkou výhodou u některých prodejen tohoto obchodního řetězce je zavádění nepřetržitého provozu. Už provozuje první prodejnu, kde si můžete nakoupit 24 hodin 7 dní v týdnu, a to v Jindřichově Hradci. Nakoupíte si zde sami, a to s pomocí samoobslužné pokladny či mobilní aplikace. Koncept se nadmíru osvědčil, a tak brzy budou na tento provoz převedeny i další prodejny.
Lidé prý této služby skutečně hojně využívají. A nikoliv způsobem, který by se dal očekávat. Dominantně nenakupují alkohol. “Ale kupují opravdu ovoce, zeleninu a třeba i pečivo,” prozradil šéf společnosti. Podle něj jde o velmi atraktivní model, který může pomoci zachránit prodejny na malých městech a vesnicích.
Právě tam Flosman hodně působí, ovšem působí i ve větších městech, kde má významnou konkurenci. “Ve Vimperku je 150 metrů od nás Penny i Lidl. Naše nabídka, služba a přidaná hodnota pro zákazníka jsou ovšem tak jiné, že se toho nebojíme,” říká Petr Juliš. Zatímco tyto řetězce musí o zákazníky bojovat slevami, Flosman se nepodbízí a nabízí především kvalitní služby. Velkým řetězcům pak bude konkurovat stále častěji, což by je mělo znepokojovat, protože zákazníci rádi dají přednost těm, kdo hrají především na kvalitu.
Foto: Shutterstock
V Praze to zatím nehrozí, jsou někde v “p…li”,kdo by tam jezdil?
Neznám, nenašel v ústí nad Labem
A kde se vyskytuje těch 150prodejen
Jestli má tento řetězec 150 prodejen ,tak nevím kde ! Nikdy jsem je neviděl ani v nich nenakupoval . LIDL má asi 350 prodejen a je vidět úplně všude . Tak nevím zda vůbec existuje. Už aby sem expandovala Biedronka a nastal ,tak soumrak nad Lidlem,kauflanedem a pod…..
Lidi v ČR jsou rádi, že mají se svými obrovskými výdaji a mizernými platy co do pusy, na drahou kvalitu nemá většina domácností rozpočet. 🙂