Nebyla s tím sice spojena taková očekávání, jako když na Václavském náměstí otevíral brány známý řetězec s levnou módou Primark, do kterého se v prvních dnech táhly dlouhé fronty. První obchod značky HalfPrice otevřel spíše nenápadně, ale svým konceptem si okamžitě získal pozornost zákazníků.
Luxusní značky za atraktivní ceny
Polský HalfPrice si jako první místo v České republice zvolil nepříliš prémiovou lokalitu v pražské Galerii Harfa, která je přeci jen stranou hlavního zájmu. Z této volby je také jednoznačně cítit, na koho tento obchod cílí ze všeho nejvíce. Nejsou to turisté, nýbrž tuzemští zákazníci, kteří hledají zboží za výhodnou cenu. A právě na tom je tato značka ze skupiny CCC postavena.
Na rozdíl od konkurenčního Primarku však nestaví na vlastních produktech, které dokáže vyrábět a následně prodávat za velmi nízké ceny. Naopak zboží odebírá od vyhlášených značek, a to ve velmi široké škále. V pražském obchodu je tak možné narazit na oblíbené brandy jako Calvin Klein, Guess, Roxy nebo Pierre Cardin. Nabídka značek se přitom rozšiřuje a obměňuje. Zákazníci jsou tak motivováni k častějším návštěvám.
Jde o v České republice nepříliš známý koncept offprice obchodů. Ty nabízejí zboží, kterého se chtějí známé značky zbavit, za výrazně nižší ceny, jež mohou hravě konkurovat neznačkovému zboží. Na pomyslném žebříčku prémiovosti obchodů tak stojí ještě o stupínek níže než outlety.
Nejen oblečení, ale i spousta dalšího zboží
HalfPrice sází na velmi široký výběr. Na 1800 metrech čtverečních plochy si můžete vybírat nejen z oblečení a obuvi, ale také dalších produktů, jako jsou hračky, kufry, kosmetika, nádobí či vybavení do bytu. Koncept počítá s tím, že když už obchod někdo navštíví za účelem pořízení nějakého zboží, přikoupí si rovnou i něco dalšího.
Tomu odpovídají zkušenosti prvních zákazníků, kteří byli s nákupem v HalfPrice vesměs spokojeni. “Docela mě to překvapilo. Jen jsem nakoukla, myslela jsem si, že to bude takové to haraburdí, ale nakonec jsem neodolala. Koupila jsem malé vnučce pár krásných kousků za super ceny a pro sebe si vzala set talířů a novou kabelku,” řekla pro Mix24.cz zákaznice Mirka, která u kasy zrovna platila účet za necelé tři tisíce korun.
Zájem zákazníků byl na první pohled značný. Navzdory velkorysé ploše obchodu se včera v podvečerních hodinách zdál být zaplněný a u několika kas se tvořily fronty.
Zaznívá i kritika
Očekávání některých zákazníků však byla zjevně vyšší. S nabídkou produktů nejsou spokojeni, protože se jim zdá být přebraná a ceny takového zboží stále neodpovídajícím způsobem vysoké. “Asi jsem čekala něco jiného. Prostě, co se neprodalo ve slevách a ani v outletu, tak se dá sem. Stručně řečeno – stokrát přebrané věci, které nechcete ani zadarmo,” uvedla ve své recenzi obchodu Alena Zajícová.
Dalším zákazníkům potom vadí, že ačkoliv se dají v obchodě najít kousky renomovaných značek, jejich prezentace je nevkusná. “Je to hrozná hrabárna, něco jako v sekáči,” řekla zákaznice Petra, která z obchodu odcházela a už se do něj podle svých slov nevrátí.
Aktivity polské skupiny CCC na českém trhu se neustále rozrůstají. Firma zde působí pod svou značkou CCC, ale také prostřednictvím dceřiných společností jako eObuv.cz, Modivo a teď právě HalfPrice. Přestože do konce roku už se další prodejna tohoto řetězce zřejmě otevřít nestihne, v příštím roce je v plánu postupná expanze.
Kromě Polska už si obchody HalfPrice stihli oblíbit zákazníci v Rakousku a Maďarsku. Chystá se rovněž otevření v Chorvatsku.
Foto: HalfPrice