
Co v poslední době vyvádějí obchodní řetězce, a to nejen v České republice, to lze chápat jen velmi obtížně. Zcela očividně totiž zákazníky obírají o větší částky na maržích, než by standardně měly.
Obchody zákazníky pokoušejí
Ostatně, v Česku se nedávno ukázalo, že si tu obchody účtují vyšší marže než kdekoliv jinde. Česká obchodní inspekce potom nachází závažné prohřešky ve stanovování cen, zejména potom těch akčních, přičemž uděluje nemalé pokuty. Ale ani to zjevně nestačí.
A obchodním řetězcům nestačí to, kolik aktuálně vydělávají. Jak jinak si vysvětlit krok společnosti Aldi, která se rozhodla vybírat poplatek za vstup do obchodu, abyste si vůbec mohli nakoupit. Nepříliš překvapivě to vyvolalo velké pozdvižení.
Zatím jde o projekt v testovacím režimu, který byl uplatněn v prodejně Aldi v Londýně. Jakmile vstoupíte do tohoto obchodu, je vám automaticky naúčtován poplatek ve výši 10 liber, což je přibližně 300 Kč. Nejde tedy o nějakou symbolickou částku.
Jde o samoobslužný obchod, kde je při vstupu třeba načíst mobilní aplikaci nebo platební kartu. Na té se vám potom zablokuje zmíněná částka. Ta se vám potom odečte z celkové ceny nákupu.

To je tedy vychytávka
Ale co se stane, pokud nakoupíte za méně než tři stovky? “Částka není přímo naúčtována, ale jen zablokována. Jakmile budeme znám obsah vašeho nákupního košíku, uplatníme ji vůči nákupní ceně. V závislosti na výsledku vám rozdíl vrátíme na kartu,” uvedla společnost Aldi dle deníku The Grocer.
Ovšem zákazníci se bouří, že prý něco takového je nepřípustné a že bude trvat, než se jim částka na účtu opět uvolní, pokud si nenakoupí nebo nakoupí méně. Jak se ale ukazuje, obchodní řetězce si z veřejného mínění příliš hlavu nedělají a razí si svou.
Je proto jen otázkou času, kdy něco takového dorazí také do České republiky. Zde se věci ze zahraničí často přejímají. Stačí se podívat na samoobslužné pokladny nebo mobilní aplikace s věrnostními kupony, na které si zákazníci v jednom kuse stěžují.
Foto: Shutterstock, Aldi