Málokterý obchodní řetězec se v České republice těší takové oblibě jako právě Pepco. To zde našlo skutečně vděčnou cílovou skupinu v podobě nízko a středněpříjmových domácností, které tam často odbavují značnou část svých nákupů, jež se týkají vybavení do domácnosti nebo oblečení, ať už pro sebe nebo pro děti.
Divoký konec
Velkou výhodou Pepca jsou jednoznačně velmi příznivé ceny, kterým specializované obchody nemohou konkurovat. Důvodem je poměrně úzký a omezený sortiment, který se navíc pravidelně střídá. To představuje další motivaci, proč obchody navštěvovat častěji – aby vám zkrátka nic neuniklo a sehnali jste všechny výhodné nabídky.
Zdálo se, že obchodní model Pepco je nepřekonatelný a bude dále prosperovat. Jak se ale ukazuje, někde už naráží na své hranice. V sousedním Rakousku teď řetězec oznámil doslova šokující novinky. Nedokázal se tu prý náležitým způsobem prosadit, a tak tu končí.
Tento konec má ovšem trpkou příchuť krachu, jelikož Pepco v Rakousku jde rovnou do insolvence, což není znak nějakého úspěšného podnikání. Podle toho to také vypadá, jak uvádí server Der Standard. Okamžitě bude zavřeno všech 73 prodejen, které tu řetězec měl, a navíc bude propuštěno 680 zaměstnanců.
Prý to tak bude lepší
Podle vyjádření společnosti se na rakouském trhu nepodařilo dosáhnout potřebných výnosů z prodeje. Firma, která se obchoduje na varšavské burze cenných papírů, si od odříznutí nevydělávající části byznysu slibuje vylepšení celkového hospodaření.
Pepco chce nadále expandovat v západní Evropě i na trzích, kde již působí, jako je Česká republika. Všechno už se ale nejeví tak růžově, jako ještě před pár měsíci. Firma již dříve oznámila, že bude muset fungovat efektivněji a zvažovat, do čeho se pustí.
Čtěte také: Pepco je v problémech. Chystá obrovské změny, dotknou se i České republiky
Pravdou však je, že pokud jde o český trh, ten patří pro Pepco k vůbec nejvýnosnějším, a pokud bude značka nadále fungovat, zřejmě bude působit i tady. Je ale třeba také říct, že mu roste konkurence v podobně zaměřených řetězcích, jako je například Tedi, Action nebo Kik.
Foto: Shutterstock