Obchodní řetězce jakoby by měly pocit, že v České republice prodají skutečně úplně všechno. Dokonce i to, co by jinde nikdo nekoupil. Nedávno jsme takto upozorňovali třeba na olivový olej té nejnižší kvality, který se v Kauflandu běžně prodává za 300 korun a s velkou slávou po slevě za stále přepálených 150 Kč. Tam je ovšem alespoň na první pohled jasné, co člověk kupuje a obchod zde hřeší spíše na neznalost zákazníků.
Děje se to pravidelně
Co je nicméně mnohem horší, to je vydávání určitého zboží za něco jiného. Typicky se to děje u masných výrobků, kdy je deklarován určitý podíl masa, avšak v laboratoři se potom potvrdí, že skutečný obsah je úplně jiný, v drtivé většině případů nižší. Bohužel, poměrně často to vidíme v jinak oblíbeném obchodním řetězci Lidl, který měl hlavně v loňském roce velký problém se svými konzervami privátní značky Pikok, kde obsah masa každou chvíli neseděl. Nedávno potom řetězec figuroval i v závažném případu, kdy se klamalo s obsahem hovězího v mletém mase.
A teď Státní zemědělská a potravinářská inspekce oznámila další záchyt v Lidlu, který je podobného ražení. Opět tu máme produkt, jehož skutečné složení se zásadně liší od toho, které deklaruje na svém obalu a které pochopitelně láká zákazníky.
Lidl v rámci své produktové řady prodával Netvařec křovitý med, který je mezi zákazníky velmi oblíbený a měl by patřit mezi nejlepší. Už volba nejvyšší řady privátních značek, která také stojí nejvíce peněz, naznačuje, že je tento produkt prodáván jako luxusní.
Zákazníkům se to nelíbí
Závěr SZPI nicméně všechno staví na hlavu. “Med byl označen jako “Netvařec křovitý med”. Laboratorní analýza však prokázala, že med byl jiného botanického původu. Nejednalo se o jednodruhový med,” uvedli inspektoři v drtivé analýze tohoto medu.
Čtěte také: Lidl v Česku chystá obří akci pro důchodce. Nakoupí doslova za hubičku, dostanou speciální ceny
Zákazníci Lidlu už toho mají tak trochu plné zuby, protože je pravdou, že výrobky tohoto obchodního řetězce často kontrolami neprocházejí vůbec s dobrými výsledky. “Ano, vadí mi to. Samozřejmě, že nepoznám, jestli je někde víc procent toho či onoho, jak by mělo být, ale vadí mi, že mě někdo takto šidí. Když se to stane jednou dvakrát, dobře, může jít o chybu, ale v Lidlu je to hodně časté,” říká paní Věra Kovářová.
Foto: Shutterstock
Lidl se vám nanejvýš vysměje, že mu děláte zadarmo reklamu, vy šašci.
Jde o to kolik bude stát pokuta za výsměch 🤣
Hlavně, že v jednom kuse pomlouvají potraviny z Polska, které jsou daleko kvalitnější než co nám prodávají u nás.
No nevím – koupil jsem “Anglický” čaj Lipton, vyrobený – resp balený v Polsku a měl úroveň bývalé nejlevnější směsi ASIA, s original Liptonem měl shodný jen obal a cenu, nikoli barvu, vůni, chuť
Ale třeba to není vina Poláků, ale britské firmy, uvažující, že pro “Východ” je i odpad z výroby až moc dobrý.
Prodejce by měl vyvodit důsledky – ale proč neuvádíte VÝROBCE, který své zboží nesprávně označil? Ten je logicky vinen!
Zajímavé, že pokud jde o firmu Agrofertu, novináři na to nezapomenou!