Lidl je jednoznačně nejoblíbenějším obchodním řetězcem v České republice, čemuž odpovídá nejen počet prodejen, ale také a především tržby, které každým rokem rostou a ne a ne se zastavit. Jak se ale zdá, v některých oblastech ale Lidl přeci jen na svůj strop narazil a začal se tomu přizpůsobovat, což může skončit také tak, že už tam nenajdete tolik zboží, jako dříve.
Důvod velkého úspěchu
Jedním z důvodů velkého úspěchu Lidlu nejen na Českém trhu byla skutečnost, že se nesoustředil pouze na potraviny, jak by se dalo od obchodního řetězce tohoto typu očekávat, natožpak od diskontního, který musí hlídat náklady na všech frontách. Ovšem Lidl ve velkém vedle jídla nabídl také takzvané nepotravinářské zboží, které potom pravidelně zařazoval do svých týdenních akcí.
Pravděpodobně už jste si také ve dny, kdy v Lidlu akce začíná, povšimli toho, že je tam až nečekané množství zákazníků, kteří se potom obvykle vrhají právě k regálům s nepotravinářským zbožím, jako je móda, nářadí, doplňky do domácnosti, hračky a další. Šlo totiž o cenově velmi zajímavé nabídky, avšak problém byl v tom, že se zboží obvykle rychle vyprodalo.
Na to pak Lidl zareagoval tím, že spustil i vlastním eshop, ve kterém jste si mohli řadu těchto věcí objednat celoročně, byť rozhodně nikoliv všechny. Teď to ale vypadá, že to s expanzí v tomto ohledu přeci jen přepálil a musí začít brzdit.
Přestalo to vycházet
V loňském roce se na webu německého listu Lebensmittel Zeitung objevil nenápadný článek, který oznamoval změnu strategie Lidlu v tom smyslu, že už nebude nabízet tolik nepotravinářského zboží. “Lidl objedná pro příští rok podstatně méně nonfoodového zboží, čímž reaguje na klesající obrat. Obchod negativně ovlivnily zpožďující se dodávky a šetřiví zákazníci,” uvedl server.
Čtěte také: Lidl v Česku chystá obří akci pro důchodce. Nakoupí doslova za hubičku, dostanou speciální ceny
Jak informoval server ESM, zákazníci začali podstatně méně nakupovat především takové zboží, jehož cenovka přesahovala 20 EUR, tedy v přepočtu nějakých 500 Kč. To však vedlo k tomu, že se ve skladech rychle hromadilo a stávalo se neprodejným. Lidl tak narazil na problém prodejců tohoto zboží, který dříve, kdy prodal doslova vše, co nabídl, neměl. Může se mu totiž stát, že se zaplní sklady a on bude muset prodávat s výraznou slevou. Proto teď raději tento sortiment redukuje, jelikož už je trh podle všeho nasycen.
Foto: Shutterstock
Vše vše se změnilo je to nehorázně drahé a dokonce už chybí i určité produkty které Lidl už nemá jako kdyby se to stahovalo pryč dneska jsem se byla podívat že si koupím kousek krkovičky která stála 109 Kč najednou už jí neměli že prý jen akci není to pravda stále to maso tam bylo. A co nakoupit v Lidlu 1000 Kč vám nestačí k tomu abyste si aspoň trochu normálně nakoupili cítím to vyjádřit že tohle to jsem nečekala v našem státě že se bude dít vždyť toto je nejzákladnější věc aby lidé měli co jíst když už je vše tak strašně drahé jsem dost pobouřená a a nejen já i ostatní lidé. Chtěla bych vědět co se v tomto bude měnit vždyť už je to do nebe volající.
Natašo, nepodařilo se mi zcela úplně dešifrovat tvůj text, ale tohle není váš stát!