
Každoročně dochází k určitým problém s cestovními kancelářemi. Loňský rok byl v tomto ohledu obzvlášť výživný, jelikož zkrachovala jedna z největších evropských cestovek FTI, s níž létali také Češi. Procesy v případě krachu cestovní kanceláře už ale dnes fungují velmi dobře, a tak se všichni dostali domů velmi brzy.
Jak se to mohlo stát?
V České republice v posledních letech krachují především menší cestovky, ovšem do budoucna samozřejmě nelze vyloučit ani problémy velkých hráčů. Ty se obvykle vyvrbí až v letní sezóně, ovšem tentokrát se objevily nezvykle brzy.
Týkají se jedné z největších cestovních kanceláří v České republice, a to Blue Style. Ukazuje se, že tato cestovka se dostala do potíží se zajištěním dopravy pro klienty, které má aktuálně v zahraničí a kteří už měli odletět domů před několika dny.
Konkrétně jde o destinaci Egypt, kde se to v poslední době také jen hemží potížemi, avšak to je jiný příběh. “Aktuálně jsem s vámi v Egyptě. Před odletem sem jste mi třikrát změnili odlet sem i návrat zpět do ČR, aniž byste mě na to upozornili. Informace v cestovních dokumentech se měnily pod rukama,” uvedla na facebookovém profilu cestovky rozčilená klientka Michaela Juklová, která stále netuší, zda se někdy odletu dočká.
Podobně jako s dalšími cestujícími z tohoto letu, také s ní prakticky nikdo nekomunikuje a nové informace se dozvídá z médií. Dopravu měl původně zajišťovat ukrajinský letecký přepravce Skyline, na kterého se kupily stížnosti a s nímž byla ukončena spolupráce.

Problémy s dopravcem
Cestovka údajně sehnala náhradu v podobě španělské aerolinky, ale ta měla let již několikrát zrušit. Cestovní kancelář se sama vymlouvá na to, že nemá informace, což je ovšem z její pozice nepřijatelné vysvětlení.
“Lidi kupte si to raději u Čedoku nebo u Fischera. Tady za ty nervy Vám to nestojí,” uvedla další klientka, která rovněž uvízla v Egyptě.
Je přitom otázkou, zda jde jen o krátkodobé potíže s dopravcem nebo hlubší problém cestovní kanceláře Blue Style. Ten mohl vyvstat například kvůli neplacení faktur, byť jde jen o spekulaci. Nahrává jí však i to, že klienti nemají v místě zajištěné ani náhradní ubytování nebo stravování a jsou tak zcela bezprizorní.
Čtěte také: Češi se v Turecku utrhli ze řetězu. Hotel proti nim musel tvrdě zasáhnout, popsala zoufalá delegátka
Pravdou ale je, že konkurenční cestovky využívají povětšinou služeb českého dopravce Smartwings. Na tu si lidé sice také často stěžují, ovšem v plnění svých závazků je spolehlivá.
Foto: Shutterstock