Že na nás obchodní řetězce zkoušejí všelijaké triky, to je známá věc. Kvalita potravin v České republice je bohužel bídná, přičemž nejsou žádné vyhlídky na to, že by se to mělo v blízké budoucnosti změnit. A to za jídlo přitom platíme přemrštěné sumy. Nelze se tedy divit zákazníkům, kteří to řeší nákupy v Německu a Polsku. Tam dostanou kvalitnější potraviny za mnohem nižší ceny.
Prapodivné praktiky
Nelze se jim divit. Stačí totiž udělat pár negativních zkušeností a české obchodní řetězce se vám jednoduše už z principu nechce podporovat. Naposledy upozornila na velký přešlap Billy paní Heda. “Koupila jsem v Bille sýr a byla tam nálepka váženo 8. listopadu, spotřebujte do 16. listopadu, a ta nálepka se nějak odloupla a pod ní bylo váženo 7. listopadu, spotřebujte do 15. listopadu, takže to vypadá, že opakovaným vážením se dá prodloužit životnost produktu,” uvedla zákaznice.
Jde přitom o zcela ukázkový a bohužel také nepřípustný případ přelepování štítků s datem spotřeby. V tomto případě je navíc ozvláštněn tím, že podle obrázku byla účtována odlišná cena za stejné množství potraviny. Zatímco u vážení, které proběhlo 7. listopadu, stál sýr ještě 49,63 Kč, u vážení o den později to bylo už jen 41,33 Kč.
Vlastně tak došlo ke zlevnění potraviny, což je logické. Obchodní řetězec se čerstvých potravin potřebuje zbavit, než projdou. Snížení ceny je tak zcela pochopitelným prostředkem, jak toho dosáhnout. Co už ovšem akceptovat nelze, to je úprava dat, ke které zcela prokazatelně v tomto případě došlo.
Obal nekonzumujte
“Asi jsme všichni naivní a myslíme si, že jsou prodejci poctiví, ale nejsou a přelepují data výroby i data spotřeby. Budou to dělat, dokud jim to Česká obchodní inspekce nezatrhne. Děje se to v každém obchodě, ale teď po vašem příspěvku už budou strhávat to staré,” přispěl do diskuze svým názorem pan Jaroslav Kaňok.
Čtěte také: Billa prodávala Čechům otřesnou uzeninu. Okamžitě vyhoďte, jinak to pořádně slíznete
Všímaví lidé si přitom všimli ještě další zajímavé věci na fotografii. Ačkoliv Billa vesele přelepuje štítky, své zákazníky varuje před zvláštními věcmi. “Obal není vhodný ke konzumaci,” stojí totiž doslova na štítku. Chtělo by se dodat, že s takovýmto přístupem nemusí být často vhodný ke konzumaci ani jeho obsah.
Foto: Shutterstock