Dříve by se z toho čeští zákazníci možná i radovali, ale dnes už ví, co se za slevovými akcemi obchodních řetězců skrývá za praktiky. Byly již několikrát odhalené a prokázané, obchody je však zkouší znovu a znovu. Tentokrát se ale dost možná se zlou potáží. Třeba takový Kaufland si v aktuálním slevovém týdnu naběhl doslova na vidle.
Ohromující rozdíl
Do své nabídky totiž zařadil nejoblíbenější české pivo Pilsner Urquell. Před Vánoci se tak děje pravidelně, ovšem významným způsobem se mění cena. Standardně si za toto pivo zaplatíte 31,90 Kč za láhev, což není vůbec málo. Produkt přitom chodí jen do méně lukrativních akcí. Po celý rok ho nebylo možné sehnat s větší než pětadvacetiprocentní slevou. A tu Kaufland nabídl také tentokrát. Láhev tak můžete mít za 23,90 korun.
Jeví se to jako zajímavá nabídka, jen kdyby před pár dny neproběhla akce na totožný produkt v německém Kauflandu. Tam bylo totožné pivo k mání za 0,67 euro, tedy v přepočtu 16 Kč. Rozdíl osmi korun na láhev je značný, ovšem do očí bije především procentuálně vyjádřený rozdíl. Oproti české akci se totiž plzeň v Německu prodávala o dalších 30 % levněji.
“Tohle už vážně není nic jiného než výsměch. Pro české pivo teď musíme jezdit do Německa, protože u nás se za něj nedoplatíme,” stěžuje si u regálu se “zlevněnou” plzní pan Jonáš z Prahy. “A takhle je to tady se vším. Já už jsem je prokoukl, ty slevy jsou jen na oko a v Německu jsou běžné ceny ještě nižší.“
Jen samé výmluvy
Obchodní řetězce přitom používají nejrůznější výmluvy pro to, aby ospravedlnily, že jsou potraviny v České republice tak mimořádně drahé. Jednou z častých výmluv jsou také dopravní náklady. Je ale vidět, že v tomto případě to nedává smysl.
Čtěte také: Slevové akce v českých obchodech musí skončit
Není absolutně jasné, proč nejoblíbenější české pivo, které se vyrábí pouze v České republice, stojí v Německu o polovinu méně než ve své domovině. Jen na tomto konkrétním příkladu je dobře vidět, že tady něco hodně nehraje. Někteří přitom navrhují, aby byly slevové akce definitivně zrušeny a obchody si nemohly se zákazníky takto pohrávat.
Foto: Shutterstock
Kaufland boduje v Kadaňi ve čtvrtek po 18h prodával plesnivé citrony.
Koufland a Lidl jsou Německé a podle toho to vypadá. Tesko je podobné. Slušně se chová Penny. To snížení ceny o 3% už od prosince je od nich slušné.