
Česká republika aktuálně žije příslibem takzvaných německých platů, které se však většině stále jeví jako něco nedostižného. Ačkoliv totiž průměrná mzda v tuzemsku vzrostla na velmi solidních 45 tisíc korun, u sousedů je to stále trojnásobně více. Tento poměr se přitom příliš nedaří srážet, což není vůbec příjemné zjištění.
Není třeba brát málo
Jak se přitom ukazuje, život v Česku už není vůbec levný, ba právě naopak. “Procházím se po Praze, říkám si, že bych si někde něco dal, koupil, rad bych si někde sedl, ale podívám se na ceny a řeknu si: to jsou pálky, na to prostě nemám, jsem vůbec v Česku,” povzdechl si nedávno novinář Radek Bartoníček. Ten přitom spolehlivě patří mezi takzvanou střední třídu, která by měla být teoreticky v pohodě.
Jenže není. Zvýšené náklady na potraviny, energie a bydlení se tvrdě zahryzly do rozpočtů domácností, které jsou teď konstantně v úzkých. Lidé proto hledají možnosti, jak si vydělat více. Pro většinu z nich to ale nepůjde jinak než změnou zaměstnání. A to už proto, že tu stále platí pravidlo, že nejlépe si o vyšší mzdu řeknete v nové práci. Stávající zaměstnavatel bude mít tendenci na vás šetřit a nikdy vám nepřidá tolik.
Jednou z možností je vzít zavděk prací v některé z českých továren, kde stále řeší nedostatek pracovníků a kde se mzdy pohybují i nad 50 tisíc korunami za měsíc. To už není tak špatné, byť by to samozřejmě chtělo více.

Velmi solidní ohodnocení
Ale i taková možnost tu je. Neustále totiž nabírají logistické a speditérské firmy, které mají zoufalé manko na řidičích kamionů. Spolehlivého řidiče tak dokáží vyvážit prakticky zlatem. “Bereme opravdu každého, kdo se chová tak nějak normálně. Rovnou jim dám 90 tisíc nástupní plat, přičemž brzy se jim zvedne na 110 tisíc korun,” říká pro server Mix24.cz majitel logistické firmy z Pardubického kraje.
Zatímco dříve byli šoféři kamionů prakticky výhradně muži, dnes už to ani zdaleka neplatí. Také v Česku je stále více řidiček, přičemž majitelé firem si je pochvalují, takže jim klidně dají srovnatelný plat.
“Nikdy bych nečekal, že si za volantem můžete vydělat takové peníze. Třeba můj bratr dělá ve středním managementu a zdaleka nemá tolik jako já,” říká čtyřiatřicetiletý pan Karel. “Teď jsem navíc zjistil, že v zahraničí platí ještě více. Přitom stejně jezdíte po celé Evropě, takže je vlastně jedno, kde se necháte zaměstnat.“
Foto: Shutterstock