Němci si začínají všímat toho, že jejich politická reprezentace má pro něj připraveny změny, které obrovským způsobem změní jejich život. Symbolem této změny se přitom stávají auta, tedy dosavadní klenot německé ekonomiky a špičkový exportní artikl.
Mnozí se tak začínají ptát, proč prakticky všechny relevantní politické strany tak moc bojují za to, aby vývoj za posledních sto let v tomto směru přišel vniveč.
Teď si na téma posvítil i nejčtenější německý deník, kterým je Bild. “Dříve v předvolebním boji platilo: smějící se politici se nechávají fotit v továrnách s dělníky a jak láskyplně hladí díly karoserie. Bylo to dobré pro ekonomiku i národní hrdost. To už ale bylo,” píše deník ve svém komentáři. “Tento rok zažíváme volební boj proti autu a lidem, kteří jsou na svých čtyřech kolech závislí.“
“Ceny benzínu? Musí stoupnout. Spalovací motory? Musí zmizet. Namísto toho tu máme snění o městech bez aut a dopravě na jízdních kolech,” píše dále Bild.
Autor komentáře Willi Haentjes míní, že to není jen boj proti pohodlnému využívání služebních vozů, ale rovnou cílená politika proti milionům středně vydělávajících občanů, proti stovkám tisíc pracovních míst, proti vesnicím a malým městům.
“Pokud si normální občan brzy nebude moct dovolit vlastní auto a benzín, a my takového člověka nebudeme ve městech chtít, znamená to konec pro “Autoland Německo”. Znamená to konec pro průmysl, který nám desítky let zajišťoval blahobyt,” uzavírá Bild svůj v Německu hojně sdílený komentář.
Nejsou to příjemné vyhlídky ani pro Českou republiku, která je v nadsázce občas označována za 17. spolkovou zemi, a to především kvůli napojení na německý autoprůmysl. Tomu však teď hrozí obrovské problémy, do nichž se může snadno dostat i Česko.
Foto: Shutterstock
Cena bytu v roce 1982 35 000 Kčs což bylo mých 20 platů,dnes 6 milionů což je mých 300 dnešních platů…netvrdím že tehdy nebyli byty stejně jak dnes..nájem 300 dnes 10-20 tisíc..
Když jsou Němci blbí a jsou schopni dát 20% neomarxistum ze strany Grüne Partei tak čemu se diví ?!! Vždyť ta to strana je pro Němce a celou střední a západní Evropu stejné zlo a nebezpečí jako v Čr strana Piráti !!! Proto prosím všechny slušné občany dělejma každý den vše pro to aby Piráti+Stan nezískali více jak 18% hlasu jinak bude s tou to zemí zle nedobře !!!
Ta strana je v podstatě nástupce NSDAP.
Nojo pravda,až lidem v unii dojde co vlastně nařizuje,a vedení unie dělá co chce německo tak určidě dojde k rozpadu unie ,a tím i odtržení kolonii od německa
Sto let vývoje osobní motorové dopravy byla cesta do pekel. Většina lidí si vůbec neumí představit svět bez osobních aut a motorek a přitom by to byl svět nádherný. Samozřejmě s adekvátní veřejnou dopravou. Navíc radikální snížení hustoty provozu by umožnilo pro veřejnou a třeba i kamionovou dopravu zavést vozidla s automatickým řízením, přinejmenším na dálnicích a hlavních tazích. Tím by se předešlo nedostatku řidičů při velkém zvýšení jejich potřeby. Ale i tak budou místa, kam nic nepojede, protože není žádoucí, aby tam lidé vůbec byli – typicky národní parky a přírodní rezervace.
Je mi líto: Pitomost. Utopické knize z 60. let (spíš raných) se dá taková představa prominout. Serióznímu plánovači rozhodně ne. Buď ta hromadná doprava skutečně plnohodnotně nahradí individuální, pak ale bude naprosto šíleně ztrátová a současně neekologická, nebo bude neschopná a nepoužitelná, a pak tlak na individuální dopravu a její rozšiřování bude trvale velký a vf demokracii neopominutelný.
Tak jistě budete muset čekat i více než pět minut a cestu plánovat, tak jako když jedete veřejnou dopravou dnes. Zadarmo taky nebude. Ale jen si vemte, kolik jízd je dneska úplně zbytečných – lidi si vzpomenou a jedou si třeba pro pizzu, nebo se jen tak projet. To taky určitě nebude možné. Nesmíte se na to dívat pohledem dnešního automobilisty, ale z pohledu ekologické rovnováhy, kdy musí začít vycházet rovnice ekologického dluhu. Od roku 1971 nevychází čím dál víc. A k tomu klidné a příjemné prostředí bez aut jako bonus.
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ode-dneska-zijeme-jako-lidstvo-na-ekologicky-dluh.cerpame-prirodni-zdroje-nejrychleji-v-historii
Na vesnicích o víkendu ani žádná veřejná doprava není. Němci fanaticky mění auta po pár letech,ale jen výroba za sebou nechává stopu větší než provoz. Ale to je nezajímá. Jen vyrábět a šrotovat. Tady má vesnické auto najeto po 20letech 150tisíc,tam za 4roky. A snížením výroby by se snížila i kamionová doprava, protože automobilky ekologickou železnici při výrobě ani nevyužívají.
Železnice je u nás prakticky stoprocentně vytížená. Alespoň na hlavních tazích. Na železnici žádnou významnou dopravu prostě nedáte. Znamenalo by to buď vyrobit paralelní koleje, nebo nové tratě. To se zelenými v zemi prostě nepůjde.
No nemci mají budíček. I tak to bude stát hrozně peníze. Ide zdi ke zdi