Velké obchodní řetězce si v minulém roce mezi zákazníky neudělaly příliš mnoho přátel. Ukázalo se totiž, že neúměrně zdražovaly své zboží, a to i vysoko nad to, jak jim samotným podražily vstupní náklady. Z celé záležitosti vyšly s notně pošramocenou pověstí, k čemuž se navíc přidaly i případy, kdy se ukázalo, jak moc nekvalitní potraviny ve skutečnosti prodávají.
Jídlo za pár korun
Není tedy divu, že si snaží vylepšit pověst a některé jejich projekty jsou skutečně zajímavé. Například Penny Market se ve velkém zapojil do projektu Nesnězeno, což znamená, že v desítkách jeho prodejen můžete za malý poplatek získat tašky plné skvělých potravin a jídla, které se jednoduše neprodaly, ale stále se mohou konzumovat.
Řetězec se do této spolupráce pustil nejprve skromně v podobě jedné prodejny v pražské Revoluční ulici. Ovšem od té doby spolupráci významně rozšířil a dnes už je možné tyto výhodné potravinové balíčky koupit hned ve 44 prodejnách Penny Marketu.
Pravdou je, že je to velmi záslužná záležitost, která řeší hned několik problémů najednou. Předně se tímto způsobem významně omezuje plýtvání jídlem. Pravdou totiž je, že se stále vyhazuje obrovské množství potravin, které se neprodají, ale reálně jsou stále bezproblémové a mohou se sníst. V druhém sledu lze takto pomoci lidem, pro které se stávají některé potraviny nedosažitelným luxusem, a to kvůli jejich ceně. Ačkoliv si to mnozí neuvědomují, zdražení potravin o 40 %, jaké jsme tu měli v posledních třech letech, to je pro řadu domácností opravdu velký zásah do rozpočtu.
Zákazníci si to oblíbili
Stačí si stáhnout mobilní aplikaci Nesnězeno, kde si v některé ze spolupracujících prodejen po celé České republice vyberete tu, která vám vyhovuje a zde si zamluvíte balíček, respektive tašku plnou potravin. Skvělé na tom je to, že ji koupíte přinejmenším s 50% slevou. Potom už stačí si objednávku vyzvednout.
“Je to něco fantastického. Už jsem cenami potravin byla opravdu znechucená a návštěva obchodu mi vyvolávala nepříjemné pocity, protože mi přišlo, že se zdražuje snad každý týden. Teď ale většinu toho, co potřebuji, řeším tímto způsobem. Produkty mají těsně před datem minimální trvanlivosti, ale to mi vůbec nevadí,” říká paní Věra, která často nakoupí ještě levněji než za polovinu původní ceny nákupu.
Čtěte také: Penny Market oholil zákaznici. Zaplatila dvě kila masa, ale dostala jenom jedno
Určitým problémem může být, že nikdy nevíte, co v té které tašce ve skutečnosti je. Ale i faktor překvapení je pro některé zákazníky příjemným bonusem. Obsah většinou dává dohromady dobrý smysl a není tak vlastně potřeba příliš přemýšlet nad tím, co nakoupíte.
Foto: Shutterstock