Obchodní řetězce se v České republice k zákazníkům nechovají nejlépe. Bohužel je tu hned několik rovin, ve kterých by mohly pořádně přidat. Především je to spíše špatná kvalita potravina dále potom příliš vysoké ceny za základní potraviny. Nezdá se však, že by se něco mělo nějak zásadněji měnit.
Takhle to chodí
Ale kdo ví, třeba ke změně přispěje nějaká jednotlivá událost, jako je například popis prodavačky jednoho z tuzemských řetězců, která odhalila běžnou praktiku, kterou obchody používají k ošizení zákazníků.
Ke zjištění dospěla jedna ze zákaznic Eva Ikomidu, která potom své zážitky popsala na webu Seznam Medium. Předně šlo o to, že se rozhodla zaplatit u samoobslužné pokladny. Jinak by na nic zvláštního nepřišla. Jenže jak se sama snažila nákup markovat, pokladna neustále hlásila nějaké chyby a vyžadovala asistenci od prodavačky.
K pípání překvapivě často docházelo tehdy, když dala do taškové zóny nějaké pečivo. Stalo se tak například u sladké taštičky, která byla na prodejně čerstvě rozpečená. Po pípání se dostavila prodavačka a vše napravila. “K mému překvapení mi vysvětluje, že chyba není u mě. Pokladna mi to nebere, protože pekařský výrobek má málo náplně, a tak váží míň, než by ve skutečnosti měl,” napsala zaskočená zákaznice.
Prý je to tak pořád
Pokud by šlo o ojedinělý incident, asi by se nad tím dalo mávnout rukou. Jenže potom namarkovala další pečivo a chtěla ho odložit. Nastal ten samý případ a opět prodavačka vše omlouvala slovy, že je to skutečně časté. Vlastně se to děje téměř neustále a ony s tím pochopitelně nemohou nic dělat, pouze bezradným zákazníkům pomáhat.
Čtěte také: Tohle máslo nekupujte. Obchodní řetězce ho Čechům prodávají ve velkém. Ale je to hodně špatné
Z hlediska prodavačky nelze nic vytknout, ale je toto skutečně přijatelná obchodní praktika velkého řetězce? Proč se nedělají pekařské výrobky kvalitně a s bohatou náplní, jak by od nich zákazník po právu mohl očekávat? Vždyť jejich ceny šly v posledních letech strmě nahoru, ale kvalita se spíše zhoršila. Teď se navíc dozvídáme, že je to špatné i s kvantitou.
Foto: Shutterstock
To jsou zase kecy 😀 na automatické pokladne nakupují vždy když je mají a nikdy se mi u pečiva nestalo, že by to rvalo. Vyrábí to stroje tak aby každý kus byl stejný
Tak to je zase výplod toto 🙄 Obchodní řetězce si toto zboží nevyrábí samy, vozí jim ho zmražené od dodavatelů. Chyba je tedy na straně výrobce, nikoli prodávajícího ☝️Ale chápu, je draho tak je potřeba házet špínu. Ovšem na hlavního viníka, naši legislativu která toto dovoluje, neukáže nikdo 😡