30. 10. 2024

6 příspěvků u článku “Průšvih. V Česku jezdí 135 tisíc řidičů, kterým je více než 80 let. To se brzy změní

  1. Jeden starý řidič nezastavil na stopce, jiný vjel na dálnici do protisměru !
    Podle nedávné zprávy nejvyšší rizikovost (poměr počet řidičů ve věkové skupině/ počet zaviněných nehod) mají maldí řidiči 18 – 23 let, zatím co řiči nad 65, resp. 75 let jsou NEJOHROŽENĚJŠÍ- což je ovšem něco jiného: mají vyšší počet vážných následků a úmrtí – a pozor: týká se to i nehod v hromadné dopravě! Nejsou tedy nehoršími řidiči, ale nejohroženější účastníci (oni se do statistik počítají i spolucestující)!
    Alkohol, drogy, rychlost, nedodržování vzdálenosti jsou nejčastější příčiny nehod zaviněných mladými, nezkušenými řidiči – na rozdíl od starších.
    Řešení?
    S n í ž i l i jsme věkovou hranici pro získání řidičského oprávnění…
    Ono jde spíše zájem a vliv obchodníků a výrobců aut, než bezpečnosti.

  2. Průšvih není to, že všude v civilizovaném světě jezdí i řidiči ve vysokém věku, ale to, že na ně hlupáci chtějí svalovat “všechny viny světa”. Nikde jsem neviděla statistiku na téma, kdo zavinil nehodu z hlediska věku. Co když většinu nehod,.. Rychlost, nepřizpůsobeni stavu provozu, riskantní jízda apod zavinili více mladí, třeba čerství řidiči?? Nebo chcete jen tak od boku tvrdit, že senioři milují rychlou jízdu, riskantní předjíždění přes plnou čáru, závodění s jinými auty… No, tak to doložte, uvidíme.

  3. Tady nejde o to jak kdo zavinil nehodu, jde o snížení počtu vozidel. Neexistuje žádná statistika kolik nehod zavinili senioři. To budou pro seniory testy jako kdyby dělali novou autoškolu.To by si senioři neměli nechat líbit. To je něco podobného jako se strelnymi zbraněmi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *