Obchodnímu řetězci Lidl se v posledních letech podařil přerod z nevábného diskontu v supermarket, kam lidé chodí rádi a kde pravidelně nakupují poměrně kvalitní výrobky. Jistě, jsou tu určité problémy se Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí, která tu nacházela pochybení v reálném složení potravin, ale v poslední době se to zlepšilo.
Pokažený produkt
Také platí, že Lidl je v mnoha ohledech před ostatními řetězci napřed. Zavádí novinky podle toho, co lidé opravdu potřebují. A tak před časem spustil projekt kvalitních hotových jídel v krabičkách, a to poté, co restaurace v České republice výrazným způsobem zdražily svá obědová “meníčka”. Ta dnes stojí kolem 200 Kč, což už si průměrný zaměstnanec nemůže jen tak dovolit. Minimálně ne každý den.
Co je ale alternativa? Namazaná bageta se vám rychle přejí, ovšem pokud v obchodě najdete kvalitní jídlo, které si potom ohřejete v zaměstnanecké kuchyňce, je to jasná volba. Problém byl ale dlouho v tom, že tyto hotovky ze supermarkety nebyly příliš dobré, ba právě naopak, často byly skutečně nechutné.
Jenže potom přišel právě Lidl a zavedl spolupráci s Bistrem Cibule, které patří známému šéfkuchaři Filipu Sajlerovi. Ten se propůjčil dokonce k tomu, že na obalech těchto hotovek bude vyobrazen. Daná jídla se přitom prodávala v cenovém rozmezí 80 až 90 Kč, což bylo více než přijatelné.
A zákazníci byli nadšení. “Musím říct, že to bylo skvělé, protože tahle jídla chutnala jako v restauraci a i složení bylo bezproblémové,” říká pan Michal, který si je kupoval pravidelně. Jenže před pár týdny zaznamenal rapidní zhoršení.
Poznáte to okamžitě
“Jako obvykle jsem si koupil jídla na celý týden. Ničeho jsem si nevšiml, než jsem si první z nich uvařil. A to opravdu nebylo dobré. Říkal jsem si, že se jim třeba nepovedla jedna várka. Tak jsem si další den udělal jinou hotovku, a opět – nedalo se to skoro jíst,” líčí nespokojený zákazník.
Co se tedy stalo? Ukázalo se, že Lidl s Bistrem Cibule nečekaně ukončil spolupráci. Podle zákulisních informací nedošlo k dohodě na cenách, což se stává. Jenže namísto toho, aby byly tyto produkty zcela staženy z prodeje, domluvil se obchodní řetězec s jiným dodavatelem.
Obaly jen lehce pozměnil, takže si zákazníci v obchodě změny nevšimli. Na chuti to ale okamžitě poznali. A hned zaplnili internet stížnostmi. Lidl si z toho podle všeho nic nedělá, protože jídla nevalné kvality prodává dále.
Čtěte také: Lidl ošidil zákazníky v Česku ve velkém. Oblíbené těstoviny jsou naprostý podvod
Zřejmě by udělal lépe, kdyby prodej přerušil, a to do doby, než najde alespoň trochu adekvátní náhradu. To však bude zřejmě těžké, protože příprava kvalitního jídla zřejmě něco stojí, a pakliže by měla pokračovat spolupráce s původním dodavatelem, zřejmě by hotovky musely být dražší. Je však otázkou, zda by si zákazníci raději nepřiplatili, než aby museli konzumovat takovéto blafy.
Foto: Shutterstock