Kromě toho, že má Škoda Auto aktuálně obrovské problémy s výrobou nových vozidel kvůli celosvětovému nedostatku čipů, dostala automobilka další zásah. Jeden z jejích klíčových modelů totiž končí, respektive nebude mít žádné následovníka. A to přesto, že se s ním počítalo.
Jedno z nejoblíbenějších aut v České republice, Škoda Fabia, aktuálně dostává už svou čtvrtou generaci. Na trh však vstupuje pouze jako hatchback. Škoda však začátkem tohoto roku oznámila, že později se objeví také verze kombi, která je v tuzemsku s tradicí chalupaření ještě oblíbenější.
Jenže všechno je jinak. Podle serveru idnes.cz Škodovka zjistila, že nedokáže za aktuálních podmínek postavit Fabii Combi tak, aby tento vůz byl rentabilní, a to ani při stále se zvyšujících cenách automobilů. Koncern Volkswagen tak tomuto projektu vystavil stopku.
Důvodů, proč se kombík Fabie nevyplatí, je hned několik. Tím hlavním jsou však stále přísnější emisní normy Evropské unie, které paradoxně vedou k tomu, že prodej menších vozů, na kterých nejsou tak vysoké marže, přestává být rentabilní. Komplikovaní emisní politika EU vůči automobilkám totiž počítá i s pokutami za prodej většího počtu vozů, které neplní ty nejpřísnější normy. A výrobci vozidel tak raději pokutu zaplatí za auto, na kterém vydělají více. Navíc kombík Fabie je na svou třídu už příliš těžký a do ekonorem se vejde jen obtížně.
Tato skutečnost v posledních letech vedla k tomu, že malé kombíky z trhu vymizely. Fabia Combi je jejich posledním zástupcem. V aktuální generaci se má prodávat do roku 2023, pak ale skončí i ona.
To vede k dalšímu důvodu, proč se nová Fabia Combi nevyplatí. Oproti zažitým představám, že kombík je pouze prodloužením původního vozu, je situace o mnoho složitější. Celou karoserii je totiž nutno v podstatě vyvinout znovu tak, aby splňovala ty nejpřísnější normy, tentokrát bezpečnostní a obstála tak v crashtestech. Vzhledem k tomu, že Volkswagen už žádný podobný model nemá, chybí mu pro ně příslušná platforma. Vývoj malého kombíku tak nelze tradičně rozložit mezi sesterské značky Volkswagen či Seat a Škoda by ho musela financovat sama. To už se ale tuplem nevyplatí.
Foto: Škoda Auto, zdroj: idnes.cz
Kvůli ideologii zelených diktátorů skončíme v jeskyni všichni. Z nastoupené cesty nelze uhnout ani o milimetr. Dřív byli rudí ,teď jsou taky, ale maskují to zelenou
mě se zase zdá, že se nevyplácí být v EU