Cestovní kanceláře svorně reportují o tom, že se letos přihodila skutečně výjimečná věc. Ačkoliv je Česká republika v určité formě ekonomické krize způsobené zejména vysokou inflací, cestovkám se podařilo prodat prakticky veškeré nasmlouvané kapacity a na oblíbené “last minute” zájezdy takřka nic nezbylo. A pokud něco ano, rozhodně se to neprodává s obvyklou slevou. Tedy s výjimkou těch, které odlétají třeba již následující den.
Dovolenou nám neberte
Ukázalo se, že pokud si Češi něco opravdu nechtějí odepřít, je to právě hezky strávená letní dovolená. Do této služby jsou ochotni investovat nemalé peníze, pokud to zohledníme vůči jejich celoročnímu rozpočtu. Pokud rodina vydělá za rok například 600 000 korun čistého, potom je výdaj ve výši 50 až 60 tisíc korun za letní dovolenou klidně desetinou jejich ročního rozpočtu.
V takovém případě ale klienti očekávají, že dostanou prvotřídní servis. To by ostatně mělo být základem takzvaných all inclusive zájezdů, kde má být vše už v ceně. Mnozí ale bohužel zapomínají, že kvantita se často nepotkává s kvalitou, a tak z toho potom plynou velká zklamání.
“Letos nás opravdu namíchli. Objednali jsme si zájezd do čtyřhvězdičkového hotelu na Rhodosu a těšili se, že si užijeme deset dní skvělého all inclusive. Dopadlo to ale úplně jinak,” líčí pan Ivan za celou čtyřčlennou rodinu. “Na snídani bylo už v půl deváté skoro všechno snědené. Zbývala nějaká rozhrabaná vajíčka, když se poštěstilo, tak i párek, trocha sýra a nehezky nakrájená zelenina. O obědech se příliš nedá mluvit. V jednom bistru u bazénu vydávali nějaké pizzy, které byly skoro bez chuti a k tomu nějaké sladkosti. I večeře byly velkým zklamáním. Za celý pobyt byla jen dvakrát ryba, a to ještě jako filé. Jinak pořád nějaké nedochucené omáčky s rýží a hranolky.“
Samé nepříjemnosti
Ivan s manželkou se těšili také na to, že si přes den dají nějaký ten drink, ale ani s tím příliš nepochodili. “Ano, míchali tam asi tři koktejly, ale z místního alkoholu, a to se vůbec nedalo pít. Pivo lili do dvoucevých kelímků, které ani pořádně nenaplnili, navíc bylo zvětralé a bez pěny. Jediné slušné bylo červené víno, ale čekali jsme víc,” vyprávějí nespokojení cestovatelé po návratu z dovolené.
Stížnost do cestovní kanceláře sice napsali, ale jak sami tvrdí, jen aby si trochu vylili zlost, protože nečekají, že by mohli být nějakým způsobem kompenzováni. Cestovní kancelář přesně nespecifikuje, jak takové all inclusive vypadá, a po formální stránce bylo vše dodrženo. “Příště ale nedáme na doporučení cestovky a pročteme si recenze hotelů na internetu sami. Tam bychom se totiž dozvěděli, kde to není úplně v pořádku,” uzavírá Ivan.
Pokud jste nebyli spokojeni se svým zájezdem, napište nám své zkušenosti na redakce@mix24.cz, váš příběh rádi zveřejníme.
Foto: Shutterstock
Tady někdo mluví o naší dovolené?… Taky bohužel díky nejmenované CK zkažená dovolená
Tuhle dovolenou bych taky nechtěla zažít. Mizerná strava, patrně i špatný přístup personálu.Ať jim ta stížnost dobře dopadne. Pak jak je špatné Chorvatsko.Byla jsem v Bašce Vodě. Personál ochotný a milý. Polopenze :Snídaně výběr až do konce . Večeře Polévka, hlavní chod, moučník. Chutnalo a velké porce.Nestěžuji si. Snad budu spokojena i letos. Jedu do Trogiru.
Jak se jmenovala dotyčná cestovka?
V Řecku a na Řeckých ostrovech je jídlo v hotelech většinou slabší až ns některé dražší luxusní hotely. Naopak skvělé jídlo a značkové pití je ve 4 hvezdickovych hotelech třeba na Mallorce.