Automobilka Škoda v posledních letech významně rozšířila svou produktovou základnu a nezdá se, že by se chtěla zastavit. V jejím portfoliu už ale mnoho prostoru nezbývá. Něco by se ale přeci jen našlo, a to navíc s odkazem na historii značky. Škodovka ve své nabídce totiž, na rozdíl od mnoha jiných značek, postrádá standardní dodávku neboli minivan, jak se dnes moderně říká. Nemuselo by to ale trvat dlouho a Škoda by ji mohla zařadit do své nabídky. První návrhy totiž má hotové, a to rovnou pokračovatele legendární 1203.
Nezapomenutelný a praktický vůz
Pravdou je, že automobilka má bohatou historii. Vznikla již v roce 1905 a od té doby vyprodukovala celou řadu modelů, které se staly legendárními a na které se již třeba dlouho nenavázalo. Proto vedení značky zadalo svým designérům, aby provedli moderní interpretaci některého z historických vozů.
Designér Daniel Hájek si vybral právě nezapomenutelnou Škodu 1203. “Bylo to vlastně moje první auto, používali jsme ho jako pracovní stroj na poli, už v patnácti letech jsem si ho mohl občas nastartovat a sem tam s ním po poli popojíždět,” vzpomíná Hájek pro server Auto.cz. Dnes už se přitom jen málo ví o tom, že tento vůz, který dlouhé roky fungoval jako model pro sanitky, měl také mnohé slabiny, na které si zejména profesionální šoféři často stěžovali. Šlo především o slabou motorizaci a častou poruchovost.
Praktické řešení v duchu Škodovky
Hájek je přesvědčený, že moderní Škoda 1203 by se v aktuálním portfoliu značky náramně vyjímala. Jeho moderní verze, jak ji designér navrhl, je totiž doslova ztělesněním Simply Clever řešení. Velkou výhodou je především velký vnitřní prostor a praktičnost takové dodávky.
Návrh moderní Škody 1203 je pochopitelně poplatný době. Bylo by naivní se domnívat, že automobilka bude vůz vyvíjet od samého počátku včetně veškerých komponent. Ale skutečnost, že je součástí koncernu Volkswagen, dává tomuto projektu velkou šanci na úspěch, kterou by jinak zřejmě neměl.
V podstatě totiž stačí využít existující technologie používané v sesterském Volkswagenu Transporter a pouze je zabalit do škodováckého hávu. Ostatně, stejně se to dělá s dalšími oblíbenými modely značky, jako je Octavia, Superb nebo Kodiaq.
Nabízí se přitom také využití moderní Škody 1203 nejen coby užitkové dodávky, ale také v rámci aktuálního trendu speciální úpravy pro cestování, jako je například Volkswagen California.
Foto: Škoda Auto
Je dobře, že Budem mít opět dodávku jako byla tzv 12003ka. Předlohou bude nejspíš VW Transportér i podvozková platforma s motory. Záleží také jak se k tomu postaví koncern VW. Cenová politika prodejnost misto výroby atd. Uvidíme jaká bude budoucnost.
Libore ty seš blbé to ani neni možný jak može byt negdo tak blbé
a ty chytré z Asie
Spis na bude sestra Tourana, jelikoz to bude mensi nez Transporter.
Nebyla to 12003ka ale 1203ka
Předloha bude řekl bych spíš Volkswagen Buzz.
Jestli bude předlohou WW transporter tak to potěš .. To zas bude šmejd.
1203……nie 12 003
Bohatá historie, sesterský VW a jiné plky. Zase oduševnělý článek. Bohatá historie skončila, už před léty. Sesterský VW neexistuje. Žádná rodina s touto automobilkou. Myslím, že to jiný vztah. Vlastnický. A nějaký rozvoj? Jo myslíte k těm šitům na baterky. To potom áááno.
Nechci vám brát iluze, ale VW by Škoda a vlastně celá republika měla líbat zadek protože v 90. letech dal Klausovo vládě větší úplatek než Renault a takže místo současné premiovky z toho není Dacie. A dneska živí celou republiku. To co vymysli chytrolini v Bruselu, za to VW nemůže. 1203 byla popelnice na kolech co nejela, netopila, hnila před očima a když se ji plivlo pod kola tak zapadla, gumy se sjíždely jako blázen, spolehlivost nula. Po revoluci toho nakoupil známej do firmy asi 10kusů a z Trnavy dojely dvě.
To živení “celý republiky” je veliká nadsázka. Ale problém když to krachne, bude celý republiky, pak to zaplatíme všichni
sice nyní rádi všichni hrají na retro vlnu, ale co jako tenhle hnusnej “moderní” paskvil má společného s 1203 ? Vůbec nic. Ani designově, ani svým určením. Blbost k nezaplacení…
Pokud bude na elektriku, nebo dražší než půl milionu Kč, tak si to tady stejně málokdo koupí.
S 1203 jsem najezdil 300 tis.km šlo to,musela být řádná údržba,
jj každejch 100 tisích dělat motor stejně jako u š120 jenže u 120 tak neodcházela převodovka jak u 1203 .
Ten tvar je děsný. Zepředu fujtajbl. Použijte raději krapet předělaný původní vzhled a pak👍.
Dokud nebude mít kulatá světla tak je to FAKE….
což o to. jen, aby to nebyl elektromobil , nebo benzín 1.2
Nic jiného už nebude. Možná už nikdy.
Všichni jste čuráci
Konečně pořádný názor 😁
Petře ty jsi curak největší a korunovanej
A ty ten největší
ty taky
Jdi si napsat úkoly a ne.s.e.r se dospělým do rozhovorů.
Čurák je fajnová věc
Tvuj fotr je čurák ty hovne
Pravil jejich vůdce
…jen ty jsi letadlo.
ano, jen Vy jste to druhé
Jedinečný a dokonalý jsou píči.
A ty největší.
Neradujte se Wolsvagen dodávku zakáže vyrábět přece někdo nemůže konkurovat Transportéru
Jen doufám,že nebude až taková futur,jak na obrázcích.Designér trochu přestřelil.
Krásný design, ale motor 1,00 tříválec, nebo elektrika. Auto za milion a půl. Zábava pro pár milionářů sběratelů.
Měl jsem tu “čest” řídit toto vozidlo. Výhody: relativně dost prostoru na náklad či posádku. Nevýhody: slabý a špatně zpřevodovaný motor, kroucení celého vozidla při jízdě, chování na sněhu, katastrofální nespolehlivost. Suma sumárum nechte ho v klidu hnít na vrakovišti a můžete z něho vzít jen základní tvar bez antispojleru na střeše. Škoda , bylo to asi nejnepovedenější auto z kterým jsem jezdil.
Tak hele. 1203 byla debilní auto užitkovostí, výkonem, praktičností io extrémní poruchovosti nemluvě.
Domnívat se, že VW jen tak něco pustí na platformě Transporteru ven, může jen debil. Tento “designér” mi připomíná jednoho z mnoha, kterých je plný internet a látaj na svých počítačích nereálné vozy. Už jen ta kola jsou taková píčovina, že bych mu zfackoval držku, až by mu chytnul límec. Dobytek jeden.
to jsou jen první kresby, seděl si někdy Zárybo ve Škodě 1203?
Láďa Maláč
Myslíte platformu od Fordu VW už nemá svůj transporter
Já jsem byl spokojený
já osobně se na typ tohoto auta od Škody těším.
jako malý jsem snil o tom, že to bude větší vůz pro větší rodinu z české dílny…LM
Netřeba otírat prach. Radši at ji nechají zase spát.
Jen doufám, že to nebude moc podobné té studii, protože to je strašlivej pekáč, kterej připomíná 1203ku jenom se zavřenejma očima a otočenej zády.
Pane Hájek, jste šikovnej, líbí se mi, bral bych ji.
Než takový futuristický paskvil tak to raději nic !
Kéž by to Š1203 připomínalo co nejméně. To bylo již při uvedení na trh zastaralé auto. Pamatuji si doby, kdy z osmi zakoupených kusů sanitek nedojelo ze Slovenské fabriky do Prahy šest vozů.
Rád bych měl možnost si koupit českou dodávku, ale za rozumnou cenu což tu moc nevypadá.
Dodávky mám nejraději. Nooo konečně to někoho ve škodovce napadlo. Já už 10 let volám po české dodávce. Pokud bude solidní cena uvažoval bych nad koupí.
To to trvalo , něco podobného tu mělo být dávno . Hlavně ať je tam dost místa a kvalitní pohodlné sedadla. Ať se to podaří.
Bohužel , ale nadpis je zavádějící. Škoda zatím nic nechystá a možná o tom uvažuje… Návrhy jsou hezké, ale nejde o práci kterou by zadala sama automobilka, ale o vlastní iniciativu autora. Bohužel musím říct “bohužel”…
Zdravím. Skodou 1203 jsem se najezdil dost. Konstrukce za dob KOMARU byla dobra. Zůstal bych u posledního prototypu s dieslovým motorem ,co jestě vyjely z výrobní linky. Větši modernizace by byl jen drahý úlet této doby. Takové normalni auto pro chudý.Startovní cena by mohla začínat od 180 000kč.Jinak se do toho ani milý výrobci v Mladé Boleslavy nepouštějte!!!! Ten návrh co propagujete,jak už psal kolega v kometaři,tak měl pravdu(Píčovina).
Tohle nemá šanci na existenci. Směšná vize “designera” bez opory ve výrobní a prodejní kapacitě. Jde do kategorie vozidel vyzrálých konstrukcí na přesyceném trhu. Kdo a proč by si něco takového pořizoval, když je k dispozici spousta relativně laciných typů (díky velkým výrobním sériím), zatímco toto takové sériovosti nemá nejmenší šanci dosáhnout. Takže naivní blábolení o ničem.
Pak do toho dají tříhrnek 1 litr obsah a já padnu smíchy. Škoda = škoda slov (předražený šrot).
Škoda vznikla v roce 1905? To přece není pravda!
Však úplně stejně vzniká i transportér, vezme se Ford custom a všechno se to strčí pod kastli transportéru.
Dvanácettroska byla podobný “rodinný zlato” jako celá Škoda, Avia a Liaz. Když si na tu hrůzu vzpomenu, je mi na blití. Neméně stejně na blití je mi z lidí, kteří tuto dobu rezatejch línejchnetopících pekáčů velebí.
Doufám, že ta nová 1203 bude s motorem, neshnilá a imr neposjaná…
Dvanáctsetšrotka, ostuda našeho užitkového automobilismu. A to nový je taky pěkný paskvil.
…a za škodováckou cenu..
Doufám že zůstanou věrni tradici a tato nová dodávka bude stejné jako její vzor Škoda 1203, jediné čtyřstopé vozidlo na světe!
jistě praktické ale ten desing to je hrůza to se tý starý vůbec nepodobá to je humus neříkám třeba drobnej lifting místo kulatejch svítilen zaoblený obdelníky nebo trošku vetší sklon předního okna kuli airodinamice ale tohle je k nepoznání
Větší šrot jsem za svůj život neviděl. Něco jsem s ní najezdil, povětšinou po okreskách a lesních cestách. Poruchy byly věčný problém. Na tom autě bylo vše slabé. Nápravy, převodovka, motor, karoserie atd. O tom by se daly psát romány. Ta nový vypadá dobře ale když tam seknou ten tříválec tak to bude opět ta stará, klasická dvanáctsetrojka.
Kreslíř ilustračního obrázku zřejmě velmi miluje alu-kola – nejdůležitější součást moderního vozu…
Takže je potřeba říct, že takhle to auto určitě vypadat nebude.
Tak to je neuvěřitelný HNUS!Vůbec nechápu,proč si budou hrát na ,,1203″.Hnusný by to bylo i s jiným jménem,ale tohle tomu teda nasadilo korunu! -_-
Nová 1203 proč ne i čeští pracovníci se podíleji na nových typech .Bude aspoň větší sortiment nebo nás Hunday pŕeválcuje.
Š 1203 byla líbivá, ale jinak ve srovnání se Žukem, nebo Barkasem byla nic moc. Za volantem bylo místa jako v krabici od banánů, zadní náprava byla konstrukčně z roku +-1935 z “Lidušky”, motor (vrchový) byl z Rapida +-1936. ráno před výjezdem se mělo potočit “Štauferkou” na vodní pumpě o půl závitu a během dne každých 30km opět. Za dva roky byla zrezlá na prach, valník dřív.
Myslím že domnívat se, že by VW souhlasil s použitím platformy Transporteru, je bláhové. Podle mě by to ani nebylo správě. Transporter je po mnoho generací legenda a nová “1203” by na to mohla vrhnout špatné světlo. Ikdyž těžko říct, VW používá Škodovku obecně k tomu, aby prodal svoji techniku patriotům a zarputilým příznivcům značky. Tomu autu sice v Boleslavi vždycky dají pořádně na frak, ale hlavně, že je na tom “slepice”. Já už po dlouhá léta preferuji originál – VW.
No noví dizainér to asi myslel dobře, ale nic moc
Na tu dobu dobrý vůz, jenom slabý motor! Automobil byl celkem těžký, a motor se brzo unavil a měl časté poruchy…