Záruční doba na baterie elektromobilů je relativně štědrá. Obvykle se jedná o 8 let, nebo 160 tisíc kilometrů. Podle toho co nastane dříve. Koupit vozidlo s propadlou garancí na baterii je extrémní riziko. A to i při zdánlivě velice výhodné pořizovací cenně. Na riziko spojené s koupí elektromobilu bez záruky na baterii jsme tu již v minulosti upozorňovali.
Ostatně se jedná o stejný problém u každého nového tovaru. Jakmile skončí záruční lhůta, je zde velké riziko že dotyčná věc přestane správně plnit svou funkci. Pak je třeba zainvestovat peníze do opravy, případně věc zlikvidovat a zakoupit novou. O tom se přesvědčil již nejeden majitel ojetého elektromobilu.
Stále stejný problém ojetého elektromobilu
I když elektromobily prochází stále intenzivnějším vývojem, stále prostě nejsou schopny konkurovat obyčejným spalovacím motorům. Dobře udržovaná vozidla se spalovacím motorem dokáží dobře fungovat velmi dlouho. Pětiletá nafta je považována za dobře zajeté auto s dlouhou budoucností, pětiletý elektromobil bude za 3 roky téměř bezcenný. Navíc majoritní většina populace prostě není a nebude schopna si takový vůz zakoupit, jelikož pořizovací cena je nesmyslně vysoká. Nový elektrický Renault Zoe iconic startuje na milionu korun. Za to se dá pořídit skvěle vybavený nový Superb v naftě. Ten ale není dost zelený.
Případy poruchy baterií se množí
Už dnes, když budete procházet internetovou inzerci, naleznete relativně velké množství ojetých elektromobilů. Některé z nich mají opravdu najeto jen několik málo tisíc. To se dá považovat sice za drahou, ale relativně velmi bezpečnou koupi. O pár stránek dál ale nalezneme vozidla, která mají velice atraktivní cenu, která je často zlomkem pořizovací, ale disponují pořádnou porcí kilometrů, nebo už viděla příliš mnoho zim.
Pro příklad si vezměme například zmíněný Renault Zoe. Auto z roku 2013 s 95 tisíci kilometry na budíku. Cena je stanovena na 268 tisíc korun (zdroj: Sauto). Záruka je tedy už rok v pánu, ale kilometry nejsou špatné. Cena je víc než příznivá a tím to vše začíná. Stačí jen na internetu prohledat autofóra a zaměřit se na problematiku daného auta. A zjišťujeme, že nešťastných majitelů těchto aut není úplně málo. Mnozí podlehli právě přívětivé cenně.
Dle informací většina z nich jezdila s vozem zhruba další rok a baterie vozů začaly vykazovat běžné problémy. Baterie ztrácely kapacitu, dojezdy se velmi zkrátily a některé baterky bez upozornění rovnou vypověděly službu. S elektrovozem málokterý mechanik chce pracovat a nezbývá tedy než kontaktovat autorizovaný servis. Což nebývá levné, v případě elektroauta se dá říci, že je to skoro drahé.
Pomineme-li, že hodnová sazba začíná na 600 Kč bez DPH, u elektromobilu to vždy končí stejným závěrem. Vyměnit celou baterii. Ta stojí zhruba 200 tisíc korun. Což při pořizovací ceně 268 tisíc korun trochu ztrácí smysl. Lepší je tedy vozidlo prodat na náhradní díly (o které stejně není úplně zájem) a příští investici do vozu lépe promyslet. A jaký je váš názor na danou problematiku?
Foto: Shutterstock, zdroj: pcmag, drive
Krámy. Největší krámy. Pro chlapy především. Avšak jen pro ty s koulema co milují motorismus a skutečná auta. Neznám nic krásnější ho na autě, jako je burácení šesti či osmiválce. Sám jsem nějaké šestiválce měl. Ty bakelity na baterky nejsou pro mě dobré ani do sámošky na nákup, ani na odvoz koz na pastvu, jako jsme viděli v jednom hezkém Hrabalovém filmu.
Čímž netvrdím, že někdo může zažívat s tímto pseudoautem i orgasmické ekostavy. Neberu Vám to. Mluvím pouze a jen za sebe.
Stejně jde jen o to, vytlačit chudinu ze silnic a dálnic aby boháči s elektrovergly a korporace pro převoz svého zboží kamiony je měli volné a jen pro sebe. O nějakou ekologii tu jde až na posledním místě, pokud vůbec.
👍
Tohle nemá smysl řešit, je to furt dokola. Ekoteroristi si to prostě takhle vymysleli a prosadili a my s tím nic neuděláme. Respektive musíme se starat o svá stará auta a snažit se je udržet ve funkčním stavu co nejdéle, protože v dnešní době se už nedá koupit auto s motorem, který by vydržel nějaké vyšší nájezdy. Moderní benzínové nízkoobjemové oturbované tříválce vydrží sotva 150tkm. Diesel sice vydrží víc, ale ty motory jsou extrémně složité a obsahují spoustu drahých a poruchových součástí, tudíž to také není žádná výhra. Ale ono je to jedno, protože ti šmejdi stejně brzo napálí na spalováky uhlíkovou daň a to samé udělají s palivem, takže provozovat auto se spalovacím motorem bude extrémně drahé. Všichni víme, kam to směřuje – prostě auta budou mít jen velmi bohatí lidé. Otázkou je, jestli si to my ostatní necháme líbit. Nemyslím si totiž, že razantní schudnutí a extrémní propad životní úrovně, který v následujích 5ti letech postihne 90% evropské populace, zůstane až tak úplně bez nějaké reakce a následků.
Dobře vám tak mentálně postižení dementi,to je jediné co ktomu mohu říct!!!!!!!!!!