Letní sezóna sotva začala a letecká společnost Smartwings má na kontě první velký průšvih. Jakoby se tu opakovaly situace z minulého roku, kdy tato aerolinka také nechala své cestující několikrát doslova na holičkách. Bohužel se zdá, že případné problémy bude letos řešit stejnou cestou.
Pořád se to oddalovalo
Nejde tu ani tak o to, že se objeví technický problém u letadla, což se může kdykoliv stát, ovšem spíše o způsob, jakým se to potom řeší a jak se společnost chová k cestujícím. Tentokrát opět na celé čáře selhala.
U jednoho z letů, který směřoval na řecký ostrov Zakynthos, došlo k tomu, že se po vzletu objevila v kokpitu prasklina na skle. Piloti to vyhodnotili správně a ještě nad Maďarskem se otočili a přistáli zpět v Praze, což se stalo přibližně v 7:30. Je nutné dodat, že předtím už proběhl boarding, vzlet i nouzové přistání letadla. Cestující potom byli na nohou přibližně od 3:00, aby se dostali na letiště včas.
“Od té doby se to oddalovalo a už jsme neodletěli. Nejdříve nám řekli, že poletíme v 11:00, potom ve 14:00 a pak ve 16:00. No a pak už nic, informace nebyly, nikdo s námi nekomunikoval,” vypověděl pro televizi Nova jeden z cestujících. Lidé byli z tohoto titulu přesvědčeni o tom, že je letecká společnost tahala za nos a dost možná od počátku věděla, že se jen tak někam nepoletí.
“Vlastně nám řekli, že by nám byli schopni zajistit hotel a že by nás tam odvezl autobus, takže jsme s tím počítali. A když jsme se tady už všichni chystali, tak jsme se dozvěděli, že to nebyli schopni zajistit kvůli počtu cestujících,” uvedla další z velmi naštvaných cestujících. Tato výmluva aerolinky je přitom poměrně bizarní. Ubytování se v podobných případech zajišťuje zcela standardně a každá kvalitní letecká společnost je toho schopna.
Přišla další špatná zpráva
Cestujícím nezbylo než nocovat na letišti v Praze na sedadlech a na zemi. Jedinou kompenzaci, kterou od Smartwings obdrželi, byl poukaz ve výši 36 euro na občerstvení. V noci potom přišla další rána. Letadlo už sice bylo schopno odstartovat, jenže letiště na Zakynthosu je v nočních hodinách uzavřeno a nepřijímá lety. Čas odletu byl tedy stanoven na 4:00 ráno dalšího dne, kdy stroj skutečně odstartoval. Téměř 24 hodin poté, než bylo plánováno. Lidé tak mimo jiné přišli o celý jeden den své dovolené, což třeba v případě týdenního pobytu není vůbec málo.
Čtěte také: Tohle jsem ještě nezažil. Čech promluvil o hrůzném letu Smartwings, na který nikdy nezapomene
Poškození cestující by se každopádně měli přihlásit o kompenzaci, na kterou mají nárok. Ta by v případě letu do 3500 km měla činit 400 euro na osobu, tedy přibližně 10 tisíc korun. Za tyto strasti si ji lidé zcela jednoznačně zaslouží. Letecká společnost Smartwings by potom měla veřejně ujistit klienty, že situaci bude napříště řešit o poznání lépe. Zajištění hotelu zde totiž bylo zcela na místě.
Foto: Shutterstock