Po problémech s technickým stavem letadel, kdy hned dva lety v krátké době končily přistáním ve stavu nouze, měla letecká společnost Smartwings další potíž. Tentokrát se jí do letadla nevešli všichni cestující, kteří měli platnou letenku, jak informoval server TN.cz.
Museli na jiný let
Společnost některým cestujícím na trase z tureckého Dalamanu do Prahy oznámila, že se na palubu letu nevlezou. V důsledku toho museli využít jiného letu, který jim aerolinka zařídila. Vedlo to však k velkému zpoždění. Zatímco původně se lidé měli dostat domů v neděli odpoledne, v tomto případě doletěli až v pondělí ráno.
Důvodem byla skutečnost, že na letišti panovaly nepříznivé povětrnostní podmínky a letadlu bylo zapotřebí ulevit. Zasáhla tedy vyšší moc, kdy cestující nemají nárok na kompenzaci, avšak obdrželi alespoň vouchery na občerstvení ve výši 35 euro.
Kompenzace při zpoždění
Pakliže by ale ke zpoždění v dopravě do cílové destinace došlo z jiného důvodu, který by byl zapříčiněn samotnou aerolinkou, musela by vyplácet nemalé kompenzace. V případě této trasy, která je v pásmu mezi 1500 až 3500 kilometry, musí být kompenzováno zpoždění přesahující tři hodiny. Na této vzdálenosti potom cestujícím náleží kompenzace ve výši 400 euro, tedy přibližně 9500 korun, jak uvádí magazín Cestujlevne.com.
Cestující se teoreticky mohli domáhat i ubytování, protože zpoždění se protáhlo přes noc. Reálně je však vždy obtížné se s aerolinkami na kompenzaci domluvit. Často na výzvy k jejímu uhrazení nereagují. Na internetu však lze najít několik společností, které za vás kompenzace vymůžou, byť si z nich potom část strhnou.
Foto: Shutterstock
Spise bych chtel komentovat ze se Češi nevešli do letadla. Pokud to byli Pražáci tak bych to asi neřešil. To je arogance jeden jako druhy. Nedávno jsem nafotil pražskou poznávací značku auta a lide kolem auta v Orebici na Peljesacu. Vyšli z auta popili Retbul, Kozla a nějaké sušenky, pojedli. Polozili to na plot a odjeli. K tomu snad mohu říci jen hovada.
Bohužel v článku nemáte pravdu ohledně kompenzací, nebo spíš by bylo dobré věc uvést do správného kontextu. Bohužel cestující se “nevešli” do letadla z důvodu váhových limitů ovlivněných počasím v Dalamánu. V tomto případě se jedná o tzv. zásah vyšší moci a skutečnost za kterou letecká společnost nemůže. Cestujícím v tomto případě nemají nárok na kompenzaci o které píšete. Letecká společnost je povinna jim zajistit náhradní dopravu a stravu (v tomto případě řešeno poukázkou na občerstvení).