Je známou věcí, že Evropská unie se ráda svými pravidly zaměřuje na osobní dopravu. Ať už je to v podstatě předepsání elektromobility a ukončení vozidel se spalovacím motorem, nebo teď nová opatření týkající se bezpečnosti na silnicích. Té má být dosaženo tím, že se různé skupiny řidičů budou nějakým způsobem omezovat.
Pojedete pomalu
Už se mluvilo o tom, že by se například senioři museli podrobovat mnohem zevrubnějším a opakovaným testům, které vyhodnotí, zda jsou stále schopni řídit. To by se mělo odehrávat po 70. roce věku a bude to vázáno na zkrácenou dobu platnosti řidičského průkazu. Nový pak bude vystaven jen tehdy, když dotyčný všechno potřebné splní.
Málo se ale ví, že opatření míří také směrem na mladší řidiče, kteří mají řidičský průkaz teprve krátce. Cílem Evropské unie je snížit nehodovost, zejména potom tu fatální, na polovinu oproti dnešnímu stavu v roce 2030 a zcela ji vymazat v roce 2050. To jsou ambiciózní cíle, které se bez určitých zásahů, jež nebudou vnímány pozitivně, neobejdou.
Velmi kontroverzní je například ten návrh, kdy by noví řidiči i v České republice nesměli jet rychlostí vyšší než 90 km/h, jak informuje německý deník Bild. Šlo by zkrátka o maximální rychlost pro určitou věkovou hranici, která by přitom platila i na dálnicích. Vlastně tam jedině by tyto řidiče omezovala. Zde se míří na to, že tato rychlost by těmto lidem znemožnila předjížděcí manévry, které mohou být u nezkušených šoférů riskantní.
Opakované zkoušky
Pro mladé se chystají i další opatření. Zejména potom, že by se řidičský průkaz vydával na zkoušku a po jejím uplynutí a pro vydání standardního průkazu by bylo třeba absolvovat další řidičskou zkoušku. Zkrátka proto, aby se na silnicích plnou rychlostí pohybovali jen zkušení řidiči.
A chystá se i další zajímavá novinka. “Členské státy budou moci pro řidiče začátečníky stanovit omezení řízení v nočních hodinách, a to od půlnoci do 6 hodin ráno,” píše se v návrhu. Pochopitelně je otázkou, co všechno se povede prosadit, ale zdá se, že je vše myšleno naprosto vážně a že pravidla na silnicích se jednoduše změní. Nemusí to být přitom nutně na škodu.
Foto: Shutterstock
A u nás někde na dálnicích max 150ka.
Na Chocholouška ….
Promiñte, ale opět další “probruselský” hujerovský rádoby odborný článek. Jednak se v poslední době stávají terčem celkem nenávistných útoků našich novinářů důchodci. Zde uvádím, že důchodce nejsem a ještě dlouho nebudu. Je to skrytá a chytré psaná nenávist k lidem jejichž výsledků práce užívá i moje a myslím i pana novináře generace. Ano řada z nich má v dnešní dopravě problémy s rychlostí reakci atd. Ale nechce to trochu tolerance? A hlavně dodržování pravidel ode všech? Bez vyjímky. A co se mladých týká. Oddělení raději narkomany a alkoholiky a není jich za volanty zrovna málo….A co řidiči kamionů předjíždějí i v zákazech, jezdící naprosto bezohledně, vybočující na dálnicích na poslední chvíli a bez puštěných blinkrů. A že jich je…Jezdím dlouho a hodně, ale nejsem řidič z povolání jen řídím své i služební vozidlo. Tak hodně vidím a pamatuji si. Než takovýto bezduchý eurohujerismus, tak by to chtělo solidní statistiku. Kolik nehod celkem a z toho fatálních zavinili řidiči nad 70 let. Kolik mladí začínající řidiči. ( narkomany vyhodnotit zvlášť ) a kolik řidiči kamionů. A teprve poté navrhovat a zdůvodňovat opatření o tato tvrdá fakta a ne jen bezhlavě popularizovat soudružské zelenorudé zákazy a příkazy z Bruselu.