Zatím se to neslo jen v rovině spekulací, kterým mnozí nechtěli uvěřit. Přeci by nikdo dobrovolně nezdražoval lidem zcela základní potřeby, jako je například možnost dopravy osobním vozidlem. Jak se ale ukazuje, v pozadí funguje jasně vypracovaný plán, který se nese přesně v tomto duchu.
Tak to přeci jen prozradili
Dosud představitelé státu unisono odmítali, že by snad chystané zavedení emisních povolenek na pohonné hmoty, které má začít platit od roku 2027, mělo vést k tomu, že benzin a nafta razantně zdraží. Odborníci však nad takovou argumentací kroutili hlavou, jelikož to nedávalo smysl. Na co byly povolenky zavedeny, to jednoduše zdražilo. Debata by se tak měla vést spíše o tom, jak vysoké toto zdražení bude. Podle některých hlasů by to totiž mělo být skutečně citelné a dosahovat až 10 korun za litr.
Jakoby mimoděk to však teď jeden z vládních představitelů přeci jen potvrdil. A ukázalo se, že namístě jsou skutečně ty největší obavy. “Zdražování pohonných hmot samozřejmě přijde, jestli to bude o dvě koruny, tři koruny, o pět či o deset, to já teď nevím,” řekl ministr Martin Dvořák v pořadu Otázky Václava Moravce.
Státní představitel tedy přiznal, že v případě zaváděného opatření vůbec netuší, jaký to bude mít dopad na řidiče, respektive občany. A potom potvrdil, že z hlediska státu by snad bylo nejlepší, kdyby se pohonné hmoty zdražily co možná nejvíce. “Chci říct, že cílem těchto opatření není, aby se lidem hůře žilo, ale aby spotřebovávali méně fosilních paliv a mimo jiné, abychom také nedávali vydělat Rusku,” dodal ministr.
Velká nepříjemnost pro domácnosti
Těmito slovy tedy neřekl nic jiného, než že Čechům nezbude než omezit jízdy autem. Nejvíce se to pochopitelně dotkne nízkopříjmových domácností. V tuzemsku však žije velká spousta lidí na vesnicích nebo v satelitních městečkách, přičemž na své vozidlo jsou doslova odkázáni. Byt nebo rodinný dům ve městě si přitom nemohou dovolit a veřejná doprava v takových lokalitách je přinejmenším tristní.
Čtěte také: Topení v Česku se pořádně prodraží. Kdo si zatopí tímhle běžným způsobem, musí uhradit vysoký poplatek
Stát tedy potvrzuje, že tito lidé, ale i všichni ostatní, budou mít výrazně těžší život, a to na základě nepříliš promyšleného rozhodnutí. Nenabízí přitom žádné řešení nebo alternativu. Ale považte, zavedení povolenek se netýká pouze paliv na čerpacích stanicích, nýbrž třeba i vytápění plynem či uhlím, na které bude tímto uvalena rovněž dodatečná daň.
Foto: Shutterstock
Zdražení to určitě bude a je to vzhledem ke klimatu správně.
Otázka je, co se získanými penězi. Mohli bychom se inspirovat v Rakousku, které je částečně vyplácí zpět občanům a to v různé výši podle toho, jak je právě u nich dostupná veřejná doprava.
Zbytek jde na neomezené jízdenky, tzv. Klimatickety.
To je nesmysl. Nejdříve vás oškubou a potom vám laskavě něco možná dají. Je to jako s těmi elektro auty. Bohatí dostanou dotaci a stát o ty peníze okrade chudé.
Fascinuje mě hloupost českých občanů,že si donekonečna nechají líbit úplně všechno co jim ti psychopati z Bruselu vnucují..
Ty Bruselské nesmysly, nás vedou do propasti. Schází už jen poslední krůček. Jsme jen protektorát. Směrnice a Nařízení musíme povinně aplikovat do našeho práva. Jsme jen ovce vhodné jen ke škubání a dojení. Jak dlouho si to necháme líbit?
No tak v době po covidu, jsem měl starší naftový vůz a aby to dobře jelo tak jsem tankoval prémiové palivo za 53 Kč litr, No tak budu takhle tankovat i potom zdražení, vždyť o co jde, zvýšené peníze za benzín zaplatí zákazník 😅
Mame poprve v nove historii zpet komunisty v cele s nejvetsim pokrytcem, falesnym Petrem Fialou. Nas premier je ostuda a znamkou degradace vysokoskolskeho vzdelani. Masarykova univerzita bohuzel produkuje peknou etickou spodinu. Zvazil bych studium na takove skole, ktera produkuje falesne pokrytce a spodinu spolecnosti.