Dlouhou dobu se tu mluví o tom, že tuzemský trh s potravinami není v pořádku. Obvykle se upozorňuje na zboží podprůměrné kvality, které se sem vozí z ciziny. Jenže jak se ukazuje, situace zneužívají i domácí výrobci, kteří jsou jinak považováni za solidní a jejichž produkty mají zákazníci ve velké oblibě, takže jsou za ně ochotni platit vyšší částky.
Zákazník byl oklamán
To platí také pro tradičního výrobce, společnost Madeta, který do českých obchodů dodává mléčné výrobky. Oblíbené je i její máslo, byť patří k nejdražším. Ale i celá řada dalšího zboží. Ale namísto toho, aby si tato firma své zákazníky hýčkala a dávala jim to nejlepší, udělá pravý opak.
Něco takového se opravdu jen tak nevidí. Pravdou je, že někteří výrobci zkouší šidit třeba ve složení výrobku, které je jiné, než jaké je uvedeno na obalu, ale aby bylo v balení méně obsahu, než kolik si člověk kupuje, to už je na pováženou.
“Cottage z Madety. Na obalu uvedeno 150 gramů, reálný obsah cca 100 gramů. Jak se to řeší?” napsal jeden ze zákazníků na sociální sítě a podložil to také fotografiemi výrobku na váze. Dotyčný si přitom zakoupil hned dva kelímky tohoto sýra, přičemž oba dva byly podměrečné. Zjevně tedy nejde o náhodné pochybení, ale dost možná systematický postup.
Přicházejí rychlé reakce
Zároveň je potřeba říct, že se tu obsah neliší v nějakých nízkých procentech. Reálně tu chybí třetina slibovaného obsahu. Situace už přitom zajímá i příslušné orgány. “Bez řádné kontroly nemůžeme soudit, ale v obecné rovině by se mohlo jednat o klamání spotřebitele. Budeme rádi, když nám přes online formulář zašlete podnět ke kontrole, situaci prověříme,” uvedla v odpovědi Státní zemědělská a potravinářská inspekce.
Ozval se rovněž obchodník, u kterého zákazník dané výrobky koupil. “Vše jsme prověřili a z deseti kontrolovaných vzorků na našich skladech jsme zjistili, že jeden nesplňoval požadovanou hmotnost. Situaci okamžitě řešíme s dodavatelem a Vám vracíme peníze,” oznámil internetový obchod Rohlík. Nad jeho slovy se ale mnozí pozastavili s tím, že přeci jen podivné, když si někdo objedná dva kusy a oba mají podmíru, zatímco v obchodě se zjistilo pochybení u jednoho z deseti, byť i to je nepřijatelné.
Čtěte také: Obrovský průšvih v Lidlu. Češi se nestačili divit, co jim tento obchod provedl. Přišli o peníze
Každopádně lze doporučit každému, kdo si v poslední době koupil něco od značky Madeta, aby si zboží náležitě zvážil, a případně vyvolal reklamaci. Obchody by si také měly hlídat, co od dodavatelů odebírají.
Foto: Shutterstock