Pakliže vám přišlo, že je v tuzemských obchodních řetězcích poměrně draho, obzvlášť pokud to srovnáte se zahraničím, potom byste měli vědět, že jde pravděpodobně o cílenou akci těchto společností. Ty se totiž s českými zákazníky vůbec nemažou a provádí tu nepříjemné aktivity.
Tvrdé kontroly na řetězce
Česká obchodní inspekce informovala o závažných přestupcích, kterých se obchodní řetězce v České republice dopustily ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Jen v tomto období bylo uloženo celkem 33 pokut, což není vůbec málo.
Důvodem vysokých sankcí je především skutečnost, že řetězce rády lákají na akční slevy, které ve skutečnosti žádnými slevami nejsou. To se prokáže velmi jednoduše, pakliže se podíváte na historii cen. Obchody hřeší na to, že tyto statistiky zákazníci nemají k dispozici, ovšem ČOI si je může velmi jednoduše opatřit.
Jednoduše nelze něco označit za slevu, když se to za stejnou cenu prodávalo třeba před třemi týdny. Nejhorší je v tomto ohledu Billa, která jen za 3. kvartál schytala pokuty ve výši 940 tisíc korun. Hned po ní následuje Lidl se sankcí 867 tisíc korun.
Že to jde dělat jinak, dokládá obchodní řetězec Albert, který se na seznamu sice ocitl také, ale musel zaplatit jen 20 tisíc korun. To mohlo být jen malé pochybení, zatímco jiné řetězce to dělaly jako systematickou činnost.
Byla to přitom také Billa, která dostala nejvyšší jednorázovou pokutu, a to 600 tisíc korun. Udělena byla za to, že špatně účtovala ceny, špatně o nich zákazníky informovala a nesprávně lákala na slevy.
Takhle to dál nejde
Zdá se přitom, že řetězce se dostaly do neudržitelné situace, jelikož ČOI dělá kontroly velmi systematicky a pravidelně. Kromě samotných sankcí pak doplácejí i na negativní reputace, která se rychle šíří. Například Billa už prý přijala opatření, aby se to neopakovalo.
“Společnost Billa provozuje své prodejny tak, aby komunikace i servis směrem k zákazníkovi byly transparentní a v souladu se všemi legislativními nařízeními. Proto jsme již přijali nápravné opatření, abychom do budoucna případům popsaných níže předešli,” informovala mluvčí společnosti Dana Bratánková.
Čtěte také: Strašný průšvih Madety v obchodech. Najednou prasklo, co Čechům provádí
Oproti tomu Lidl chybu neuznává a dle své mluvčí bude žádat o obnovu řízení. Zákazníci však mají jasno. “Tyto zprávy teď sleduji velmi bedlivě a do budoucna budu nakupovat pouze tam, kde mě nebudou šidit. Mám těch nenažraných řetězců plné zuby,” říká pro server Mix24.cz paní Milada z Olomouce.
Foto: Shutterstock
Celá ČOI je na dvě věci na nic a nahovno když dává tyhle směšné pokuty nadnárodní retezcum 800tis to mají vyděláno za pár minut v rámci celého řetězce a druhá věc okrádá ji ty sráčí lidi ne stát tak proč se ti peníze nevrátí lidem ty jsou poškození a ne dementní ČOI dával bych pokuty v 10 milionu a ty sráčí by si to rozmysleli jestli by dal ojebavali zákazníky a klidně i 100milionove pokuty bych jim naparil a aby nemohli nic říkat tak bych pokutu vymeril z celkového obratu za předešli rok a dal bych jim platit 50% z obratu a ty nenazranci by si hodně rozmysleli jestli to budou dál dělat co při takových pokuta h by si to hodně rozmysli
Kdo to naše občany vlastně v rámci nákupních řetězců, okrádá a podvádí? Je to český management, který si musí aktivně zasloužit svůj ne asi malý plat, aktivně reagující na narůstající tlaky na zisky ze strany nenasytných, bezohledných majitelů řetězců?
Nenápadným ale velmi negativním důsledkem současného vývoje je kromě jiných negativních vlivů, také právě toto podvodné a nenasytné chování nák. řetězců. Tím pro budoucnost země, vzniká a sílí odpor občanů – voličů k současné formě “demokratického vládnutí” umožňující okrádání občanů ale i státního rozpočtu. To směruje chudnoucí vrsty občanů k podpoře stran směřujících zpět k social-komunistickému zřízení a područí Ruska. Předvolební preference výzkumů na to jasně ukazují. Předražené energie, bezuzdnost řetězců a další negativa, tento trend budou jen dál posilovat.
Dokud ty pokuty nebudou ve stovkach milionu jsou jen smesnydropky co retezce zaceli za necelou hodinku prodeje.
Mám tuto negativní zkušenost s obchodem Sportisimo . Chtěli jsme zde koupit boty ve slevě , na krabici byly nalepeny dva štítky s cenou přes sebe . Strhnul jsem ten vrchní a divil jsem se , že zboží ve slevě je nyní dražší než dříve . Od té doby mě v tomto obchodě neviděli a ani neuvidí.