
Zejména mladé generace už netouží mít bankovní účet v nějaké tradiční kamenné instituci. Naopak, stále častěji slyší na atraktivní nabídky nejrůznějších společností, které rovněž poskytují bankovní služby, ale velmi moderní formou. V podstatě vám stačí pouze aplikace v mobilním telefonu a vyřešíte s ní úplně všechno.
Lidé mají problémy
Problém nastává ve chvíli, kdy se něco pokazí a vy to potřebujete řešit. Najednou zjišťujete, že komunikujete s chatbotem a k někomu živému vás propojí možná až za pár dní. A vaše potíže si potom budou přehazovat jako horký brambor, aniž by je řešili.
Právě to je stinnou stránkou služeb jako Revolut. Skvěle fungují do chvíle, kdy nic nepotřebujete a pouze čerpáte standardizované nabídky. Potom to ale může být pravý opak. Tato banka má přitom velké množství klientů i v České republice. Odhadem jsou to stovky tisíc lidí, přičemž společnost je v poslední době vyzývala k tomu, aby tento účet používali jako svůj primární a nechávali si tam posílat třeba i svou výplatu. To už je velký odklon od původního zaměření, kdy byl Revolut považován hlavně za kartu s výhodnými směnnými kurzy pro cestovatele.
Jak se ale ukazuje, tato mobilní banka má stále závažné problémy se zabezpečením svých účtů. BBC přinesla příběh muže, kterému z účtu za jedinou hodinu zmizelo v přepočtu téměř 5 milionů korun. Ten se potom obrátil na Revolut, aby mu prostředky refundoval, avšak společnost to odmítla učinit.

Všechno je příliš pomalé
Podle oloupeného klienta selhaly bezpečnostní systémy služby. Někdo mu totiž volal s tím, že se představil jako pracovník Revolutu a že jeho účet je v ohrožení. Následně z něj vylákal další potřebné informace, s nimiž potom z účtu odsály značné finanční prostředky.
Klient je přesvědčen o tom, že by mu měly být peníze navráceny. Okradený klient si mizejících peněz všiml prakticky okamžitě, ale příliš nepomohlo ani to, že nikde nenašel možnost zavolat na linku, kde by vše ohlásil a zamezil ještě větším škodám. Musel jít standardně přes chat, kde mu celou půl hodinu trvalo, než se proklikal k možnosti zmrazení účtu. Za tuto dobu z účtu odteklo přibližně 1,5 milionu korun.
Čtěte také: V Česku začne kontrola účtů v bankách. Stát odhalil, kolik můžete mít ušetřeno, aby to nebyl problém
Jak upozorňuje BBC, nejde zdaleka o ojedinělý případ. Naopak, lidí hlásících, že jim z účtu na Revolutu zmizely peníze, je stále více. Zaznamenaných případů je více než u kterékoliv jiné banky.
Foto: Shutterstock
A přesně z tohoto důvodu nechci mít někde na internetu v nějaké aplikaci doklady ke své osobě, doklady k autu a vlastně všechno, včetně virtuální peněženky.
Jednou se totiž může stát, že se takový člověk probudí a nebude vlastně vůbec nic, ani svůj život .
Článek je dobrý bulvár. “Někdo mu totiž volal… že jeho účet je v ohrožení”. To je první chyba majitele účtu u Revolut. Čili, nechal se oklamat. Já mám Revolut, a jejich bezpečnostní systém je nadstandardní. A máte pojištěno do 22000 eur. To že si majitel tam nechal víc, je potom jeho problém!
Jen jednou jsem (v Holandsku) slyšel rozhovor dvou klientů banky Re…ut. Bavili se o tom, kde a za co seděli. Zde ve dvojce nebo ve trojce. Pak se jeden z nich náhodou (zakopnutí) naklonil nad můj mobil, aby zjistil zůstatky na mých účtech. (Umí to fakt dobře a rychle!) Naštěstí jsem měl zapnutou funkci skrýt zůstatky, přesně pro tyto situace je mimochodem určena 👌.Toto je největší slabina banky R. Její klienti. Sorry.