Prezentuje se to jako velká úspora, ovšem zároveň to zákazníky může stavět do nevýhodné situace, kdy přijdou o možnost okamžité kontroly naúčtovaných cen. Řeč není o ničem jiném než konci papírových účtenek, který byl aktuálně schválen vládou na popud ministerstva průmyslu a obchodu.
Lidem se to nelíbí
Je přitom zajímavé, že se zde prosadil vlastně balíček, který si nadiktovali sami podnikatelé. Hlavně jim totiž najednou vadí tisk účtenek. Je však otázkou, proč tak najednou, když se tu účtenky generovaly celé desítky let, a nikdo se nad tím nepozastavoval.
Zaznívají argumenty, že se takto zjednoduší proces nakupování. Po namarkování a zaplacení zboží už z kasy nevyjede typická účtenka. To neznamená, že žádný účet nevznikne. Ovšem zákazník si ho bude muset vyhledat v mobilní aplikaci, případně si ho nechat poslat na email. To vše je ale paradoxně náročnější, než když si vezme účtenku po provedení nákupu do ruky, a jednoduše si na ní ověří, že byly naúčtovány správné ceny.
“Každou chvíli se mi v Albertu nebo Kauflandu stane, že mají nějaké zboží v akci, ale na kase mi naúčtují plnou cenu. Stává se také, že mají špatně proházené cenovky, takže si myslíte, že něco kupujete levněji, než kolik to stojí,” říká pan Arnošt z Kladna. “Vždy si ceny ověřuji na účtence a kolikrát to musím reklamovat. Věřte mi, že pokud bych to nedělal, prodělám nemalé peníze.“
Má to své výhody
Je přitom otázkou, jak bude proces generování digitální účtenky probíhat a s jakým odstupem se k ní zákazník dostane. Jisté je ale to, že v mobilu bude vše méně přehledné.
Na druhou stranu je zřejmě pravdou, že se každoročně ušetří velké množství papíru a energie, které jsou zapotřebí k tištění účtenek. Jen málokdo totiž na tyto útržky z pokladny kouká. Lidé si je buď vůbec nepřebírají nebo je vyhazují hned do koše.
Čtěte také: Obchody v Česku začaly honit zákazníky. Na nákup máte vymezený čas, potom budete nakupovat za poplatek
Řada zákazníků však kontrolu vyžaduje. Předně ale platí, že by si obchodní řetězce měly udělat v prodejnách pořádek a účtovat vždy správné ceny. Pro ně ostatně není horší vizitky, než když se zákazník dozví, jak se ho zase pokusily natáhnout.
Foto: Shutterstock
Některé supermarkety to dělají schválně že to je za levno a přitom to není už jsem se s tím setkala několikrát takže dělají to všechny supermarkety
Další výmysl ke škodě občanů. Po kontrole téměř každého třetího nákupu nesouhlasí cena na učtence. Asi jim už ty reklamace “protivných” důchodců začaly vadit. Tak to vyřeší takto. To se to bude zase okrádat spotřebitele. Po zrušení EET dochází k okrádání státu a teď i spotřebitelů. ODS teče do bot, tak se snaží zavděčit alespoň svoji klientele.
To bude skvěle protože do daňového odpisu mužem napsat cokoliv když nebudou účtenky