Některé obchodní řetězce zavětřily v České republice velkou příležitost. Máme se rozhodně na co těšit, protože ceny půjdou obecně dolů. Poroste konkurence a stávající hráči na trhu už své maržové přirážky jednoduše neudrží.
Lidé to tam mají rádi
Hodně se mluví o tom, kdy konečně do Česka vstoupí řetězec s potravinami Biedronka. Ten už otevírá své obchody v sousedním Slovensku a jeho vstup na tuzemský trh je prakticky jistotou. Jak moc velký vítr to může udělat, dokazuje další polský hráč v podobě řetězce HalfPrice.
Ten už sice v Česku nějakou dobu působí, ale je stále považován v podstatě za nový. To dokládá i skutečnost, kdy teď otevřel novou prodejnu, a to v OC Nový Smíchov. Podobně, jako když loni otevíral prodejnu na Václavském náměstí, se sem ve velkém seběhli zákazníci a čekali dlouhé fronty, aby si mohli nakoupit.
Jedním z důvodů byly také slevové poukázky, ovšem zákazníci potvrzovali, že roli hraje také něco jiného. “Tenhle obchod je na oblečení úplně nejlepší. Prodává totiž značkové věci za mimořádně nízké ceny,” líčí paní Daniela, která v těchto obchodech nakupuje každý měsíc. “Něco podobného jinde opravdu neuvidíte, slevy jsou minimálně poloviční, ale obvykle ještě vyšší.“
Pokaždé se něco najde
Někdo se domnívá, že HalfPrice soupeří s Primarkem, který v Praze také otevřel několik prodejen. Jenže tak tomu úplně není. Druhý jmenovaný řetězec se totiž soustředí na levnou módu vlastní produkce, zatímco polský obchod prodává výhradně značkové věci, které nejprve prošly drahými obchody, potom šly do outletů a následně sem.
Čtěte také: Obchody v Česku zruší účtenky. Češi se bouří, nebudete vědět, jestli vás nenatáhli
Obchody této značky jsou obvykle velmi rozlehlé. “Je pravda, že tu musíte nějakou dobu hledat vhodné kousky, ale vždycky něco najdete,” říká další zákaznice, paní Miroslava. Kromě oblečení se tu navíc prodávají třeba také zavazadla nebo příslušenství do domácnosti.
Foto: Shutterstock