Je to takřka neuvěřitelné, ale i v České republice rostou a expandují nové obchodní řetězce, kterým se navíc mimořádně dobře daří. Konečně tu tak vzniká konkurence zavedeným značkám, přičemž je očividné, na co se soustředí. Jde o cenu, jelikož Češi už konečně chtějí nakupovat levně. A kdo jim to umožní, ten bude mít jednoduše úspěch.
Mimořádně nízké ceny
Přesvědčuje se o tom nizozemský řetězec Action, který patří k nejrychleji rostoucím na celém světě. V nedávné době své první prodejny otevřel i v České republice, přičemž od té doby otevírá jednu za druhou. Dnes už jich má celých 61 a naposledy se tyto obchody otevřely v Modřicích a ve Zlíně.
Koncept tohoto obchodního řetězce je skutečně jedinečný. Nabízí primárně nepotravinářské zboží, které přitom neustále obměňuje. Celkem se zde prodává čtrnáct kategorií zboží, jako jsou potřeby pro motoristy, hračky, doplňky do domácnosti, drogerie, ale nechybí ani výběr zajímavých potravin. Obvykle takových, které v jiných českých obchodech nenajdete, jelikož Action je sem dováží přímo ze zahraničí, nikoliv z české distribuce. Jde především o velmi lákavé cukrovinky.
Každopádně na běžné prodejně jsou k mání tisíce různých položek. Action potom zákazníky láká k opakovaným návštěvám, jelikož sortiment pravidelně obměňuje. Soustředí se přitom na to, aby byl cenově vždy maximálně konkurenceschopný. Také proto hned 1500 položek nabízí v cenové relaci do 25 korun, což je dnes už téměř nevídané. Pokud se přitom podíváte na průměrnou cenu prodané položky, ta nepřesáhne padesát korun.
Lidé to mají rádi
Action si v České republice maluje světlou budoucnost a bere jí jako velmi lukrativní trh. Málokdo si uvědomuje, jak je tato společnost na evropské úrovni významná. Na kontinentu totiž má již 2500 prodejen a zaměstnává více než 60 tisíc lidí.
Je třeba také říct, že jde o zástupce velmi rostoucího segmentu prodejen, které jsou mezi Čechy velmi oblíbené. Do podobného ranku, byť trochu odlišného, patří třeba také Pepco, Kik nebo Tedi. Je vidět, že zákazníci jsou dnes zkrátka velmi citliví na cenu a její redukce je tou správnou cestou.
Foto: Shutterstock