
V poslední době se stává český trh velmi lukrativním pro vstup nových hráčů. Jaký to rozdíl oproti stavu před dvěma až třemi lety, kdy firmy z České republiky odcházely a skoro to vypadalo, že tu nezbude téměř nikdo zajímavý.
Je o co stát
Teď se to k nám ale valí ve velkém. Jde třeba o oblíbené diskontní řetězec Dealz nebo Woolworth, ale také drogerie Müller či Hebe. Všechny tyto obchodní řetězce mají velký potenciál tuzemský trh rozhýbat a vést ke snížení cen. Na poli potravin se potom spekuluje o příchodu polské Biedronky, která otevřela prodejny v sousedním Slovensku, odkud už je to coby kamenem dohodil. Navíc platí, že velké řetězce většinou berou tyto dva trhy společně.
Obrovský úspěch tu má ale i jiný polský řetězec, který se tu velmi masivně rozvíjí. Nejde o nikoho jiného než HalfPrice, který v očích řady zákazníků předčí dokonce oblíbený Primark.
“Tam už vůbec nechodím, protože kvalita pokulhává a také dost zdražily. Oproti tomu do HalfPrice se vypravím vždy alespoň jednou za týden, jelikož tam mají neustále něco nového. Je to sice trochu hrabárna, ale takový luxus za tak nízké ceny jinde nenajdete,” říká pro server Mix24.cz zákaznice Anežka, na kterou jsme narazili v prodejně na Václavském náměstí. Ta je mimochodem vůbec největší ve střední Evropě.

Opravdu levný nákup
Důvodem obliby HalfPrice je především to, že pracuje se známými a dokonce luxusními značkami. Jde o jejich finální výprodej, který následuje až poté, co kousky prošly outlety. Tudíž je i výrazně levnější.
Čtěte také: Obchodní řetězce už neví, jak vás rozzuřit. Nově budete platit poplatek 300 Kč, abyste si mohli nakoupit
Slevy zde běžně dosahují 50 až 90 %, přičemž když vám sleví devadesát procent z kousku, který stál původně 20 tisíc korun, je to pořádná úspora. Nejde ale jen o oblečení, najdete tu také luxusní doplňky do domácnosti nebo třeba zavazadla.
Foto: Shutterstock