
Češi se opět začínají potýkat s prudce zdražujícími potravinami. Zatímco v loňském roce si obchodní řetězce daly alespoň pauzu, byť přemrštěné ceny nikterak nesnížily, letos už to opět rozjíždějí ve velkém a zvyšují si marže, co to jen jde.
Lidé se na to snaží vyzrát
Jak jinak si vysvětlit skutečnost, že za leden vzrostly ceny potravin o 3 %, zatímco všechno ostatní spíše stagnovalo nebo dokonce zlevňovalo? Dle některých odborníků opět hrozí, že se takové navyšování stane pravidlem a lidé si za věci běžné potřeby opět připlatí.
Pravdou ale také je, že dnešní doba už je přeci jen jiná a zákazník je vyspělejší. Existují také alternativy, jak si proti nenasytným českým řetězcům pomoci. Jednou z nich jsou aktuálně výjezdy za potravinami do Německa, protože v Polsku už je v důsledku nevýhodného měnového kurzu také draho.
Jenže takové nakupování je časově náročné. Lidé však našli možnosti i v Česku. “Už dva roky nakupujeme v obchodě se zlevněným zbožím. Ono to zvenku nevypadá nijak vábně a moje kamarádky se nad tím ušklebují. Jenže ony v Kauflandu nebo Albertu zaplatí za nákup 3000 Kč a já to samé pořídím za sedm stovek. A to mi za to stojí,” říká pro server Mix24.cz paní Lenka z Prahy.
Naráží na fenomén takzvaných zlevněnek, kterému pomohlo právě to, že velké obchodní řetězce tak rychle zdražovaly zboží. Když vkročíte do některé z těchto prodejen, které nesou jména jako Nejlevnější potraviny nebo Potraviny v akci a které se dnes nachází v každém větším i středním městě, zjistíte, že potraviny vůbec nemusí být drahé a že cena je vlastně relativní.

Ceny jsou opravdu výrazně nižší
“Slevy tu dosahují až 90 %, ale běžně nakupujete tak za polovinu až třetinu ceny, co v supermarketech,” dělí se Lenka o své zkušenosti. “Vtipné na tom je, že nakupujete obvykle kvalitnější potraviny, protože tyto jsou obvykle určen pro německý nebo jiný evropský trh než ten náš, kde se jídlo běžně šidí.“
Čtěte také: Vejce zmizí z českých obchodů. Jde do tuhého, nikdo to nechápe
Jedinou nevýhodou obchodů se zlevněným zbožím je to, že prodávají produkty krátce před expirací nebo dokonce i po ní. Tady ovšem těží z toho, že tato data mají značné rezervy a výrobky obvykle vydrží o poznání déle. “Ještě se mi nestalo, že bych tam koupila něco zkaženého. Opět paradoxně na rozdíl od běžného obchodu, kde se mi to stávalo,” říká spokojená zákaznice.
Foto: Shutterstock
Jen dotaz děláte si legraci Kaufland Lidl Albert umíte napsat ale ten obchod co je levný neumíte napsat a kde je a nebo to je jen aby bylo hodně čtenářů.Takove správy bych zakázal .Buď to napište pořádně a pravdivě nebo novináře nedělejte a běžte dělat do fabrik tam se naučíte dělat přesně a bude to i užitečnější.