Některé banky jakoby se v poslední době utrhly ze řetězu. Chvíli se snad mohlo zdát, že to s klienty myslí dobře, ovšem teď se ukazuje pravda. Chtějí na lidech vydělat absolutní maximum, co ještě snesou.
Proč to udělali?
Poslední kroky bank odnesou zejména lidé, kteří neumí pracovat s internetovým a mobilním bankovnictvím. Nové poplatky se totiž týkají hlavně poboček, respektive hotovostních operací.
V tomto duchu se nesl celý loňský rok, kdy banky tyto poplatky zvyšovaly. Zdá se však, že to nekončí, ba právě naopak. Co teď provedla Moneta Bank, nad tím zůstává skutečně rozum stát.
“Je to opravdová drzost. Chtěl jsem si vložit hotovost na účet, ale oni mi řekli, že musím zaplatit několik set korun poplatek. Tak jsem je poslal do háje a šel jinam,” říká pan Miloš, který je zvyklý vkládat svou tržbu z podnikání na účet.
Nebylo to zvykem
Tento poplatek činí 0,1 % z vkládané částky. Minimálně je to ale vždy 50 korun a maximum není stanoveno. Takže pokud vložíte třeba jeden milion korun, budete platit poplatek 1000 Kč, což je opravdu hodně.
Bývalo přitom zvykem, že tyto vklady na vlastní účet byly bezplatné. Naopak se ale platilo za hotovostní vklady na cizí účty, což se dalo pochopit. Teď už to zase takový smysl nedává.
Čtěte také: Česká spořitelna varuje klienty. Mohou přijít o všechny peníze, stačí jeden chybný krok
Bohužel to ale není všechno. Pokud si budete chtít peníze na pobočce vybrat, budete muset zaplatit také poplatek, a to rovněž 0,1 % z vybírané částky. Tentokrát je ovšem minimum 150 korun. “To už si vážně dělají legraci. Abych jim platila za to, že si vkládám nebo vybírám peníze, na to skutečně nemám nervy,” říká paní Božena z Jihlavy.
Foto: Shutterstock