Jak to tak vypadá, do českého bankovnictví se opět ve velké míře vrací poplatky, které v minulém desetiletí ku spokojenosti klientů téměř vymizely. Na bankovní scéně ostatně dochází k velkým změnám. Menší banky, které způsobily velké změny a de facto jako první zavedly bezplatné vedení účtů či výběry z bankomatu, postupně mizí a pole opět začínají ovládat velké molochy, které mají nejrůznější poplatky v oblibě, jelikož jim zvyšují zisk.
Služby zdarma končí
Je tedy docela možné, že v dohledné době budeme muset za bankovní služby opět platit nemalé peníze. První vlaštovky se v tomto smyslu už objevují. Například Moneta Money Bank od 1. října zavádí velmi nečekaný poplatek a to za každý mobilní klíč formou SMS, který vám pošle.
A nejde o žádné haléřové položky, jak by se mohlo zdát. Ba právě naopak, každá potvrzovací SMS, kterou si od banky vyžádáte, vás přijde na 5 korun. Pakliže se tak někdo bude chtít podívat do internetového bankovnictví a vstup si nechá potvrdit tímto způsobem, musí zaplatit pětikorunu za tak banální operaci. A pakliže bude chtít poslat třeba tři platby, za každou opět zaplatí pět korun. Dohromady to tedy bude mít za dvacet korun. Měsíčně se tyto poplatky mohou vyšplhat klidně do stokorun. To samé platí pro informační zprávy, kdy si například necháte potvrdit provedenou platbu pomocí SMS.
Moneta Money Bank oficiálně nabízí alternativu k přihlašování a potvrzování prostřednictvím SMS. Jde o aplikaci Smart Banka, kde můžete veškeré operace potvrzovat bezplatně. Problémů je ale hned několik. Řada lidí má stále tlačítkový telefon, případně nechce mít bankovní aplikaci v mobilu z bezpečnostních důvodů. Tito lidé tak budou muset jednoduše platit. Jedinou výjimku budou mít senioři nad 65 let, kteří budou mít stále nárok na bezplatné SMS. Ani s tím však Moneta původně nepočítala a učinila tak až po určitém nátlaku.
Moc jim to nefunguje
Dalším problémem je skutečnost, že některým lidem stále Smart Banka nefunguje správně a musí se tak nadále přihlašovat pomocí SMS. “Když se chci přihlásit do internetového bankovnictví, vyzve mě to, abych operaci potvrdila v aplikaci. Ta ale často nic nedělá, a tak si musím vyžádat SMS. Myslím, že by si to nejprve měli opravit, a pak lidem něco účtovat,” říká paní Hana, která je u banky už pět let, ale s tímto jejím rozhodnutím je velmi nespokojená.
Podobným způsobem však potvrzovací SMSky zpoplatňují také další banky, jako například Česká spořitelna nebo Unicredit Bank, ovšem u nich je poplatek o poznání nižší. Pětikoruna za zprávu je jednoznačně nejvíce mezi všemi bankami a vypadá to, že Moneta na tom chce vydělávat peníze.
Foto: Shutterstock
U takové banky, může zůstat jen hlupák.
Normálním úsudkem,
další banka před krachem.
Ať jdou do p***** pořád nás někdo okrádá od devadesátých let je to furt stejný.
Presne tak, od 90 let vsude sama pijavice, kdyby se zrusili penize, tak prijdou o smysl zivota, v bartrovem obchode nemuzete takhle hrabat…
Proto už jsem po víc jak 20ti letech pryč. Kdyby to udělalo víc lidí, je rázem po škubaní klientů
Mě to funguje skvěle.
Nevím, v čem je problém… Nejsem-li spokojen se službami banky, odcházím jinam!!! Bank je, myslím, v Česku až, až… A jedině tak je možné změnit chování bank, když tak budou postupovat i všichni ostatní nespokojení klienti!
Zakladni nerovnice, pokud schopny clocek odejde mimo civolizaci degenerovanou a v moraknim upadku a je schopen se najist a postarat o sebe, umite si to predstavit u tech individui z bank? Kdyby toto udelali vsichni nerovnost se projevi, oni pojdou bez vas, budou vas shanet na ostrove, dej mi slupku aspon od bananu, ja ti za to vystavim povolenku na sber bananu, ale ja neumim trhat banany, takze musis se podelit…
Mám Smart banku a musím jen chválit, vše funguje bez jakýchkoliv problémů. Platbu potvrdím buď otiskem nebo pinem . Za mě úplně skvělá služba.