Velké společnosti mají digitalizaci obvykle velmi dobře ošetřenou, obzvlášť pokud jde o banky. Většinou se tak nesetkáváme s případy, které postihly například státní Portál stavebníka, který jednoduše nefunguje a nikdo si příliš neví rady, co si s tím počít.
Nedá se zaplatit
Někdy se ale i v soukromé sféře objeví nemalé problémy. Aktuálně je řeší Komerční banka, která na své dodavatele systémů musí být pořádně naštvaná. Nejprve totiž přešla na nový systém řízení hypoték, který však zkolaboval a mnozí klienti čekají dlouhé týdny a měsíce, než jim je hypotéka vyřízena. To je přitom při nákupu bytu nebo rodinného domu opravdová potíž. Někteří developeři tak už Komerční banku pro vyřízení hypotéky aktuálně nedoporučují.
Ale ještě než banka vyřešila tyto problémy, už se nahrnula do dalších dobrodružství. Své klienty totiž vyzývá, aby si aktivovali novou verzi internetového bankovnictví. Pakliže to ale uděláte, může se klidně stát, že vám přestanou fungovat tak zásadní služby, jako je třeba možnost placení.
“Jako akcionář to píši nerad, ale až vás bude Komerční banka vyzývat k nainstalování nové verze jejího internetové bankovnictví, raději to nedělejte. Z nové aplikace se nedá zaplatit,” uvedl na sociálních sítích klient Libor Podhola s tím, že se do banky takřka nedá dovolat a že starší verze bankovnictví již není dostupná.
Pomozte si sami
Nakonec se mu po půlhodině podařilo do Komerční banky dovolat. Ovšem namísto toho, aby banka zapracovala na tom, aby služba byla bez potíží dostupná, dostal klient poměrně obskurní návod, jak si sám pomoci. Je přitom otázkou, zda něco takového svede každý člověk, zejména jde-li třeba o důchodce.
“Takže řešení, které zafungovalo po poradě s helpline: ve Firefoxu otevřít KB aplikaci přes anonymní okno. Tak se vyhnete cookies a zaplatit už lze. Následně, pro standardní používání, je třeba je v prohlížeči cookies vymazat, návod pošlou emailem,” konstatoval Podhola. Na nové internetové bankovnictví přitom banka opravdu hodně láká, byť ho evidentně nemá odladěné.
Stěžují si také další klienti. Mnoho z nich kvůli aktivaci nového internetového bankovnictví muselo na kamennou pobočku, jelikož jim to při stahování hlásilo chybu. Někteří přitom dorazili na sjednanou schůzku, kde se pak instalace nepovedla ani bankéři, a oni tak museli s nepořízenou domů.
Čtěte také: Nový bankovní poplatek Čechy doslova rozzuřil. Najednou musí platit desítky tisíc korun za úplně běžný úkon
Komerční banka by si tedy měla v první řadě dát do pořádku své bankovní systémy. Coby jedna ze tří největších bank na tuzemském trhu si v silné konkurenci jen těžko může dovolit nadále dělat takovéto minely.
Foto: Shutterstock