
Jeden klient na bankovním trhu má stále větší hodnotu. Pokud se totiž bance podaří ho přesvědčit, aby si u ní založil širokou škálu produktů, od běžného účtu přes kreditní kartu až po hypotéku nebo investiční účet, může na něm každý měsíc vydělat mnoho tisíc korun.
Banka rychle ztrácí
Není tedy divu, že se banky předhánějí v tom, aby klienty získaly. Mnohdy to ale nedělají tak, jak by se dalo očekávat, tedy změnou propozic svých produktů tak, aby byly skutečně lákavé, jelikož to by stálo opravdové peníze. Jdou na to jednoduše tak, že si nové klienty takzvaně kupují.
Jak se to dělá, předvádí teď třeba Komerční banka. Ta v posledních letech poněkud zaostávala za Českou spořitelnou a ČSOB, přičemž její ztráta na třetím místě už je na tyto dvě největší banky opravdu značná. Zezadu jí navíc začíná ohrožovat Raiffeisenbank nebo Moneta.
Banku tudíž nenapadlo nic lepšího, než že si klienty koupí, a to namísto toho, aby se snažila udržet si stávající klienty, kteří od ní naopak utíkají. Je to zvláštní způsob, který je typický pro nemohoucí management, ovšem na druhé straně toho lze využít.

Peníze jen tak
Velmi jednoduše lze získat počátečních 3000 Kč. Stačí si založit účet a měsíčně 5krát zaplatit kartou. Následně pak ve třech měsících dostanete po 500 korunách, tedy dohromady 1500 Kč. Dalších 3x 500 Kč můžete dostat za používání účtu, kdy vám ve třech měsících po sobě přijde na účet alespoň 15 tisíc korun.
“Sjednejte si nové stavebko, vložte na něj aspoň 20 000 Kč do 4 měsíců od založení smlouvy a získejte prémii 6 000 Kč,” zní další nabídka na webu banky. Podobně lze potom získat 1000 korun za penzijní spoření a dalších 1000 korun za převod účtu ke Komerční bance.
Celkem lze banku podojit o pěkných 11 tisíc korun na bonusech. Některé vyžadují založení pokročilejších produktů, ovšem v případě prvních tří tisíc korun za kartu a účet je to vlastně bez podmínek, jelikož potom můžete účet přestat používat.
Foto: Shutterstock