Přechod na elektromobilitu jde podle řady odborníků, ale také laiků a majitelů běžných vozů se spalovacími motory, až příliš překotným tempem. Namísto toho, aby se nechalo rozhodnout trhu, co se nakonec prosadí za pohonné jednotky, případně aby existovaly různé pohony vedle sebe, je tu obrovský tlak na to, aby spalovací motory co možná nejrychleji skončily.
Staré časy končí
V Evropě už je ostatně stanoven termín, kdy se přestanou prodávat vozy s dnes běžnými pohonnými jednotkami, které jezdí na benzin a diesel. Jde o rok 2035, ovšem ještě předtím se těmto vozům a automobilkám budou házet další klacky pod nohy, aby byly tato auta co možná nejméně atraktivní. Řeč je pochopitelně o normě Euro 7 a dalších opatřeních, která budou nepochybně následovat.
Automobilky navíc nemohou investovat obrovské sumy do elektromobility i klasické mobility zároveň, a jelikož už je jasné, v čem je budoucnost, byť vnucená, vrhly se plně na elektrické vozy a ty spalovací už dnes odsunuly na druhou kolej. Mnohé modely už se nedočkají následovníků a některé tradiční značky, jako třeba Seat, končí úplně. Zkrátka je to rozklad evropského automobilového průmyslu tak, jak ho známe.
Málokdo si ale uvědomuje, že to má mnohem širší dopady, a to na všechny společnosti, které nějakým způsobem na poli automobilismu podnikají. Jde například o čerpací stanice, kterým v podstatě končí jejich byznys. Ony sice už dnes prodávají potraviny, občerstvení a provozují automyčky, ale když nebudou moci prodávat benzin a naftu, tak v podstatě končí.
Velká konkurence vynutí nový druh služeb
Jedna z těch největších, společnost Shell, která působí i v České republice, tak již oznámila své kroky do budoucna, kdy s prodejem těchto pohonných hmot definitivně skončí. Plánuje stanice, kde bude prodávat všechno možné, jen ne stará špinavá fosilní paliva. Pohodlně si zde dobijete svůj elektromobil, ale k dispozici vám bude třeba také vodík nebo zkapalněný zemní plyn v bio formě.
Jde o zajímavý krok, byť nějaké benzinky si Shell zatím ještě podrží, ovšem postupně bude přecházet na tato nová centra mobility. Možná si říkáte, proč zde neponechá i stojany s klasickými pohonnými hmotami, ale je fakt, že milovníci elektromobility pravděpodobně nebudou chtít dobíjet v rámci klasické benzinky.
Čtěte také: Lidé s naftovými vozy ve velkém vyrážejí k čerpacím stanicím. Hrozí jim totiž problémy
Konkurence v tomto ohledu je totiž obrovská. Kapacity dobíjecích stanic budují poskytovatelé elektřiny, kteří v tom vidí obrovskou příležitost. A navíc je tu také možnost dobíjet doma, což u benzinu a nafty nebylo. Provozovatelé stanic se tak musí skutečně vynasnažit, aby zákazníky přilákali k sobě, a to půjde zřejmě jen do hypermoderních center, kde budete v době dobíjení moci kvalitně trávit svůj čas.
Foto: Shutterstock
Nějak jsem přes ty reklamy nepochopil o co v tom článku slo
🙂
Autor je vtipálek, prý: “místo aby to nechali rozhodnout trhu”… To by ten trh nesměl být totálně zdeformovaný sociálními médii, které na elektromobilitu jen zvrací tuny špíny a nenávisti!!! Žádný výrobce na světě by nemohl normálně prodávat svůj výrobek pod takovou negativistickou kampaní, jaká se vede proti elektromobilům už dlouhá léta silně podporovaná ropnou lobby.