Zdá se, že nejen obchodní řetězce, ale i mnozí další začínají zneužívat situace na trhu a zdražovat své služby způsobem, že vyzkouší, co je ještě pro zákazníky únosné. Tato strategie může nějakou dobu fungovat, dokud se celá nezhroutí. V mezidobí je ovšem pro zákazníky velmi nepříjemná, jelikož jim rostou náklady skutečně na vše.
Ceny rychle rostou
Na místě je otázka, kdy naposledy jste byli v kině? A kolik jste platili za vstupenku? Pravděpodobně to bude podstatně jiná částka než ta, kterou zaplatíte dnes. Právě na ceně vstupenky do kina se dá dobře sledovat míra zdražování. A nutno říct, že ceníky se v poslední době mění opravdu velmi často.
Možná si ještě vzpomenete, jaký humbuk kdysi vyvolalo, že cena lístku do kina překonala stokorunu. Potom už to ke druhé stovce šlo velmi rychle, a teď už jsme definitivně načali i tu třetí, a jak se zdá, její pokoření bude vůbec nejrychlejší.
Jeden z provozovatelů multikin se přitom se svou cenotvorbou skutečně vymyká. Jde o společnost Cinema City, která provozuje kinosály po celé České republice. Ceny jsou tu nicméně opravdu vysoké, a to zejména po zavedení nových ceníků 6. listopadu tohoto roku. Od té doby musíte za standardní vstupenku platit 275 korun. Za 3D projekci potom 290 Kč, a s brýlemi dokonce 320 korun.
Konkurence mnohem levnější
To ovšem není zdaleka všechno. Cinema City totiž účtuje podivný poplatek ve výši 24 Kč za vystavení jednoho kusu vstupenky při pořízení online. Ano, čtete správně. Pokud si lístek koupíte pohodlnou formou na internetu, která by měla být výhodnější i pro samotné kino, musíte zaplatit poplatek. A nikoliv za platbu, nýbrž skutečně každou vstupenku. Čtyřčlenná rodina pouze na tomto nesmyslném manipulačním poplatku nechá další stokorunu.
Ostatní kina se přitom snaží z tohoto pohledu ceny alespoň trochu brzdit. Například v Premiere Cinemas zaplatíte za standardní vstupenku 225 Kč, a když si ji koupíte online, potom je cena o deset korun výhodnější, což je logické.
Čtěte také: Do Česka vstoupil nový obchod. Třetinové ceny oproti konkurenci, lidé ho berou doslova útokem
Pakliže si tedy někdo kupuje standardní vstupenku do Cinema City na internetu, zaplatí 299 Kč, zatímco v Premiere Cinemas je to stále ještě přijatelných 215 Kč. Rozdíl je tedy skutečně značný a každý by si měl rozmyslet, koho bude podporovat. Poskytované služby jsou totiž víceméně stejné.
Foto: Shutterstock