Zdá se, že konečně tají ledy a obchodní řetězce povolují pod náporem kritiky, která směřovala na to, jakým způsobem v minulém roce navýšily ceny potravin. Mnozí poukazovali na to, že si značným způsobem navýšily marže, což se teď tak trochu potvrzuje. Některé obchody totiž poskytují významné slevy, které by si jinak těžko mohly dovolit.
Významné snížení
Velký krok teď udělal obchodní řetězec Tesco, který zničehonic oznámil snížené ceny u více než 1000 produktů každodenní potřeby. Nejde přitom o nějaké kosmetické snížení o pár procent. V průměru klesla cena u těchto výrobků o 15 %, což znamená, že u některých se mohla propadnout skutečně významně.
Nejde přitom jen o nějaké krátkodobé slevy, ale dlouhodobé snížení cen, a to napříč kategoriemi. Důležitým sdělením je to, že mezi těmito výrobky jsou hlavně základní potraviny a nápoje, tedy to, co lidé nakupují skutečně nejčastěji. Cena byla snížena jak u privátních značek, tak i kosmetiky a drogerie. Rodiče pak potěší třeba i propad cen u dětských plenek, které jsou standardně velmi drahé.
Konečně slušné ceny
Tesco bylo přitom jedním z řetězců, které si už v loňském roce uvědomovaly problematičnost cenových nárůstů. Různými způsoby potom společnost lákala zákazníky na alespoň trochu výhodnější ceny. Za tímto účelem významně rozvinula svůj klubový program Clubcard a také zavedla akci “Nízká cena zaručena”.
Levněji teď nakoupíte například těstoviny, čokolády, sušenky, čaj, tuňáka, sardinky, toaletní papír, zeleninu, konzervované ovoce, jogurty, sýry, džusy, oleje, mraženou pizzu nebo džusy. Jak výrobky se sníženou cenou poznáte? Po nějakou dobu budou označeny žluto-černým rámečkem. K dispozici budou také v rámci online prodeje. To je na Tescu příjemné – můžete si objednat online za stejnou cenu jako byste nakoupili v obchodě. To u podobných služeb nebývá zvykem.
Foto: Shutterstock