Když člověk vkročí do některého z obchodních řetězců, má okamžitě pocit, že prioritou obchodu je ho co možná nejvíce oškubovat. Stačí zběžný pohled na cenovky, aby bylo jasno, že výhodně tady rozhodně nepořídíte.
Tohle přehnali
Jak se ale ukazuje, řetězce si v České republice nedají pokoj a neustále testují, co zákazníci ještě vydrží. Naposledy se vyznamenal Globus, který kdysi patřil k těm oblíbenějším obchodům, ovšem potom si renomé nejrůznějšími eskapádami zkazil. Vyšlo například najevo, že zákazníkovi za kuře účtoval třikrát tolik, a to sice 700 Kč. Dále potom čelí kritice za to, že neustále působí v Rusku, kde navíc ještě expanduje. Aby toho nebylo málo, tamní obchody vypadají mnohem lépe než ty české, jak informoval server Epřehledně.
Ovšem to, co udělal tentokrát, přesahuje všechny meze. “Nedávno jsem byla nakupovat v Globusu v Ústí nad Labem, a když jsem si chtěla odskočit, tak mi řekli, že musím zaplatit 10 Kč,” uvedla pro server Mix24.cz paní Romana. “To je neslýchané. Já jim tam nosím peníze a oni se chovají takhle.“
Na sociálních sítích si na tuto praxi obchodního řetězce stěžují také další lidé, kteří jsou vývojem značně znepokojeni. Píší zde například, že pokud si v průběhu nákupu bude chtít odskočit celá rodina, zaplatí za to třeba 40 korun. A to už je příliš. Toaletu mají totiž zdarma pouze děti do 120 centimetrů. I tento limit je nastaven velmi ostře a je na tom vidět, že Globus chce hlavně vydělávat.
Lidé nejsou spokojeni
Teoreticky lze ale poplatek získat zpět. Musíte si ovšem schraňovat lístečky z turniketů, které potom předložíte na pokladně, kdy se vám to odečte z ceny nákupu. Takový systém se však lidem nelíbí, protože na lístečky zapomínají, případně si chtějí odskočit ještě po dokončení nákupu, kdy už jim nikdo nic nevrátí.
Čtěte také: Penny Market spustil nehoráznou novinku. V jeho obchodech se bude nakupovat úplně jinak, pod velkým dohledem
Další věc je ta, že Globus provozuje oblíbené restaurace a lidé tam tedy chodí například na obědy. Důvodem jsou stále ještě příznivé ceny, slušný výběr a ucházející kvalita pokrmů. Pokud si ale člověk při konzumaci chce odskočit, musí zaplatit. Je přitom otázkou, zda náhodou není povinností restaurací mít pro zákazníky bezplatné toalety.
Foto: Shutterstock