
Je známou věcí, že velké obchodní řetězce se svou nabídkou vždy přizpůsobí poptávce zákazníků. Potřebují totiž prodávat, přičemž dnes už supermarkety zdaleka nestojí jen na potravinách, ale i na takzvaném nepotravinářském zboží. To si lidé dají do košíku při svých běžných nákupech, když je zkrátka nějakým způsobem zaujme.
Velmi zajímavý sortiment
Právě na tomto zboží se potom generuje ten největší profit, jelikož marže jsou na něm skutečně velmi vysoké. Obzvlášť když jde o bezpečnost. Právě na poptávku po ní zareagoval německý řetězec Norma, který působí také v České republice.
Ten již odhodil veškeré servítky a začal nabízet věci, které by se v blízké budoucnosti mohly hodit. Jde například o neprůstřelné vesty, plynové masky, ale třeba také domácí bunkry. Posledně jmenované přitom nejsou vůbec levnou záležitostí.
Takový domácí bunkr neboli nouzová místnost vyjde na 16 tisíc euro, což dělá nějakých 400 tisíc korun. Dle webových stránek Normy však působí velmi bytelně. “K dispozici je ve dvou variantách. První z nich je levnější ocel a druhou je pancíř,” popisuje prodejce panickou místnost.

Lidé mají zájem
Za 5000 korun si potom můžete koupit také plynovou masku a za nějakých 15 tisíc se dostanete na eshopu řetězce k neprůstřelné vestě. Zájem o tyto produkty ze strany zákazníků je prý vysoký.
Není divu. Německo dávno není bezpečnou zemí a mnozí lidé se tu bojí chodit po ulicích. Rostou také počty vloupání, která mohou být i násilná. V takových případech se využívají právě ony panické místnosti neboli domácí bunkry. Tam se zkrátka můžete zavřít a nikdo se na vás nedostane.
Foto: Shutterstock