Pro mnoho z nás je auto nezbytnou součástí našeho života. A primárně ho používáme právě k potřebným činnostem jako jízda do práce, na nákupy a podobně. Auto prostě a jednoduše zastává roli pomocníka. Ale jsou tu i jiné možnosti. Některé typy vozidel jsou zajímavou investiční příležitostí. Nejvíce táhnou vozidla zachovalá, atraktivní, s příběhem, vzácná a jinak zajímavá. Nabízíme vám přehled vozidel, který vypracovali experti z carVertical a jejichž cena bude v budoucnu pravděpodobně narůstat.
Ford Puma
Vozidlo netradičního vzezření vyráběné pouze pět let si získalo srdce jen několika málo nadšenců, kteří si ho ve své době pořídili. Proto se jich mezi lety 1997 až 2002 prodalo velice málo. V průběhu výroby se objevilo i několik limitovaných edicí, které jsou dnes v podstatě nedohledatelné. Pokud se vám poštěstí zakoupit stařičký Ford Puma v dobrém stavu rozhodně neváhejte, jelikož zachovalá Puma má velký budoucí potenciál.
Volkswagen Phaeton
V roce 2002 se pokusil Volkswagen konkurovat toliko zvučným jménům jako Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S a přišel s modelem Phaeton, který se volně inspiroval v automobilce Bentley. Bohužel pro VW si Phaeton nezískal dostatečnou klientelu a výroba byla v roce 2016 ukončena.. Ačkoliv se jednalo o prodejní propadák, jsou Phaetony obvykle nabušené tou nejluxusnější výbavou, která ve své době byla u VW k dostání. Růst ceny u zachovalého modelu je více než jistý, nehledě na stáří vozu.
Honda S2000
Japonský švihák ve své nejčistší podobě, který nebyl dosud ničím překonán. Na sklonku devadesátých let se Hondě podařilo postavit sportovní auto, které bylo skvělé a nikdy už v budoucnu nedostalo nástupce. Jednoduchá a spolehlivá konstrukce, instinktivní ovládání, ruční řazení a atmosférák o objemu 2,2 litru, který ukrývá výkon 237 asijských hřebců. I po více než 20ti letech se S2000 prodává za cenu kolem 250 000 – 380 000 korun dle stavu vozidla. A níž už nikdy nepůjde.
Mercedes-Benz 190 (W201)
Ikonický Mercedes 90.let, po kterém tehdy toužil každý nadšenec třícípé hvězdy. V roce 1987 se bez vědomí výrobce v Severní Koreji tento vůz vyráběl pod jménem Kaengsaeng 88. Mercedes-Benz 190 (W201) byl velice oblíbeným modelem, jehož cena neustále roste na hodnotě. Pokud nemáte hluboko do kapsy, můžete se pokusit splašit i nejvýkonnější verzi 190 E 2.5-16 Evolution II, jejíž hodnota atakuje statisíce dolarů. Pokud vám ale stále nějaké drobné chybí, tak s standardní verze s motory 2,3, 2,5 nebo 2,6 litru bude vynikající investiční volbou.
Foto: Shutterstoc, zdroj: AutoJournal, CarVertical
Zajímavé,dobré na pokoukání!!!!!!!!!!
Nevyděláte. Bazary jsou plné neprodejných aut, mnohdy velmi zachovalých, ale předražených. Zdražovat se nebude, jen zlevňovat. Vydělat se dá jen na velmi raritních veteránech, jako je třeba Tatra 603. Kdo si ji po převratu 89 koupil za pár šušní a v té době ji i zrenovoval, dnes se ty nejstarší zachovalé kousky ještě se třemi světly pohybují v cenách i přes dva miliony korun. A kdo si koupí elektromobil, bude vždy jen ve velké ztrátě, jak v provozu a servisu, tak při prodeji ojetého.