Před Vánoci, tedy klíčovou sezónou pro všechny internetové obchody využívající zásilkových služeb, se seběhlo hned několik událostí, které tomuto oboru rozhodně nedělají dobrou reklamu. A je velkou otázkou, jak bude doručování v posledním měsíci roku, kdy chodí tradičně nejvíce balíků, vlastně vypadat.
Nedaří se to vyřešit
Jeden z nejvážnějších problémů řeší oblíbený doručovatel v podobě společnosti Zásilkovna. Ta dlouho válcovala konkurenci v čele s Českou poštou a zákazníci si libovali, jak spolehlivé služby oproti státnímu molochu poskytuje. V poslední době ale jakoby se mu přiblížila. Už o loňských Vánocích měla firma s doručováním nemalé potíže a lidé na své zásilky čekali často neúměrně dlouho.
Letos potom dostala pověst Zásilkovny skutečně zásadní ránu. Nepohodla se totiž s provozovatelem depa v Bílém Kostele na Liberecku, a to takovým způsobem, že ten začal zadržovat tisíce balíků, které měly směřovat do českých domácností. Zdálo se, že se obě strany musí brzy dohodnout, protože nikdo přeci nechce, aby lidé nedostali své zboží. Jenže ono se tak nestalo. Spor se táhne už několik měsíců a balíky leží stále nedobytné v depu.
Je přitom zajímavé, že máslo na hlavě má dost možná právě Zásilkovna. Soud totiž nevyhověl návrhu na předběžné opatření, jehož cílem mělo být vydání zásilek. To se nestalo a v depu tak nadále zůstává 15 tisíc balíků, u kterých Zásilkovna nesplnila jejich dodání.
Kurýrní služby v potížích
Společnost argumentuje tím, že drtivou většinu zákazníků již odškodnila, avšak někteří si stěžují na to, že to bylo nedostatečným způsobem, jelikož jejich objednané zboží ležící ve skladu, za které již zaplatili, mělo vyšší hodnotu.
V jádru je pochopitelně spor mezi provozovatelem depa Svatomírem Mocem a Zásilkovnou. Ta totiž nejprve s tímto poskytovatelem služeb rozvázala spolupráci, avšak udělala to podle všeho tak nešťastně, že tento její zásilky zablokoval. Teď se podle všeho hraje o nejrůznější závazky a finance. Je přitom skutečně zvláštní, že Zásilkovna neudělá všechno pro to, aby zboží doručila. Představuje to totiž značný šrám na její pověsti, kterého se jen tak nezbaví.
Čtěte také: Česká pošta přestane doručovat balíky. Celé se to rozpadá. Češi musí využít náhradu
Nejde přitom o jedinou potíž, kterou zákazníci a internetové obchody před Vánoci řeší. Před pár dny totiž divoce skončila rychle rostoucí zásilková služba 123Kurýr, a to navíc způsobem, že přestala dodávat zásilky a navíc dlouhodobě neplatila ani svým kurýrům.
Foto: Shutterstock