Mnozí řidiči (a nutno přiznat, že často každý kdo má řidičák, auto a používá ho) si osvojí návyky, které našemu vozidlu úplně neprospívají. Přesněji řečeno tím zkracujeme životnost některých dílů. Vlastní blbostí se tedy připravujeme o peníze.
Ruku pryč ze řadicí páky
I autor tohoto příspěvku přiznává, že se ho tento zlozvyk týká také. Ruce mají být hlavně na volantu. Mnoho z nás ale při jízdě nechává ruku na řadicí páce. Ač se to zdá bezvýznamné, tak i zde pak může docházet k většímu opotřebovávání řadícího mechanismu. To sebou pak nese zvýšené náklady na opravu kulisy řazení a případně i celého mechanismu.
Stojíme zbytečně na spojce
Znáte to. Stojíte v kopci na semaforech, za chvíli pojedete a tak jste líní přeřadit. Spojku raději chvíli podržíme v záběru a hned na oranžovou vystřelíme vpřed. To je ale relativně rychlá cesta, jak oddělat spojkové obložení, Spojka totiž na sebe v tu chvíli bere celou hmotnost auta, na což není úplně stavěna. V horším případě spojka úplně klekne a nás bude čekat nepříjemně drahá výměna spojkového systému. Používejte tedy spíše ruční brzdu, vy lenoši.
Brzděte i motorem
Tento bod jde ruku v ruce s bodem předchozím. Jedeme z kopce, jedeme rychleji a první co uděláme, je sešlápnutí spojky a brzdy. A oba pedály držíme sešlápnuté celou dobu brždění. Zbytečnost co zbytečně likviduje nejen spojku, ale také brzdy. V případě kotoučových brzd to odnesou nejspíše jen destičky, ale výměna celého bubnu, a to už stojí peníze. V těchto případech kombinujte brždění brzdami společně s motorem. Jednoduše při brždění podřaďte a síla motoru vám pomůže s bržděním.
Po nastartování nechte auto chvilinku běžet
Není dobré ,po nastartování studeného motoru, okamžitě vyjet. Provozní kapaliny nejsou totiž na správné teplotě a motor je v podstatě bez krátké přípravy ihned namáhán. Tlak oleje v motoru také není ustálen a potřebuje zhruba 20 vteřin, než si vše sedne. To je zhruba doba, kterou musíte motoru poskytnout, aby se pořádně probral. Jinak si můžete zadělat na problém v podobě zvýšeného tření pohyblivých částí a přehřívání olejového čerpadla.
Pravidelná prohlídka auta
Nikdy u vozidla nepodceňujte pravidelnou prohlídku. Dá vám nejen jistotu, že je auto v bezvadném stavu, ale také odhalí závady dříve než se projeví. To může ušetřit značnou sumu peněz. Proto není dobré podobné servisní události bojkotovat.
Foto: Shutterstock, zdroj: autorský komentář, rac, autoexhaustandtyres
Vpravdě důležité informace,ale silně pochybuju,že všichni ti ,co ten článek četli změní své návyky!!!!!!!!!